[rank_math_breadcrumb]

כיצד לאחסן קפה בצורה נכונה?

תוכן עניינים

הנה שאלה שמפלגת אוהבי קפה כבר שנים רבות – איך נכון לאחסן את הקפה לפני השימוש? בעוד חלק נוהגים לשמור את הקפה במקפיא, אחרים מאחסנים אותו בצנצנות פלסטיק או זכוכית דקורטיביות ואילו המכורים לקפה איכותי באמת לא מתפשרים על פחות מקלייה טרייה ומקומית. במאמר הבא נסביר איך ראוי לאחסן קפה כמו שצריך.

למכורים בלבד

על אף שקל לשכוח זאת המשקה החום והאהוב עשוי מצמח, פולי קפה. ככל מוצר צמחי אחר יש לו חיי מדף מוגבלים ואי אפשר לשמור אותו לנצח. יותר מכך, אף שיש אנשים ששומרים קפה פחות או יותר לנצח, למעשה שיא הטעם שלו מגיע 48 שעות אחרי טחינת הפולים. שבועיים מרגע הקלייה השמנים הנמצאים בפולים מתנדפים והקפה מאבד חלק ניכר מטעמו.

לכן מכורים אמיתיים לקפה לא יחזיקו בכלל בבית קפה טחון, אלא ירכשו לעצמם פולי קפה ויטחנו בעצמם, על מנת להגיע למיצוי טעמים עשיר ובטיימינג המדויק. את ההתעסקות הזאת אפשר אמנם להשאיר רק למשוגעים לדבר אבל בשביל להנות מקפה טחון איכותי וטרי מומלץ להקפיד על מספר היבטים (כולל אחסון באמצעות מוצרי פלסטיק אליו נגיע בהמשך).

חשוב לקנות קפה מקומי על מנת להשיג לקבל מוצר עם תאריך קלייה עדכני למדי. על אף שאומרים שאין על הקפה של איטליה, כשהוא מגיע לישראל זה כבר אחרי מסע מכובד באונייה ולכן הוא פחות טעים. בנוסף חשוב להחזיק בבית מלאי קפה מצומצם שמספיק ללא יותר משבועיים ובכך לבצע תחלופה זריזה בקפה שלכם.

מאחסנים ונהנים

יש כמה גורמים שפוגמים בטריות הקפה: אור, חום אוויר ולחות. בשביל להימנע מכל אלו אחסון הקפה האידיאלי יהיה בטמפרטורת החדר ובמקום מוצל ויבש ככל הניתן. כמובן חשוב להקפיד על אחסון עם ואקום כך שייכנס כמה שפחות אוויר. לכן על אף שכלי קפה שקף על המדף ייראה אולי יותר יפה, למען הטריות מומלץ ללכת על אחסון במוצרי פלסטיק אטומים.

המהדרין יוסיפו שכדאי לחלק את הקפה לאחסון בשני כלים. כלי אחד מיועד לשליפה מהירה ויכיל כמות קטנה עוד יותר של קפה מאספקת השבועיים שלכם, והכלי השני יהיה אטום לחלוטין וייפתח אחת לכמה ימים בשביל לרענן את מלאי הקפה בכלי הקטן יותר.

מה עם המקפיא?

נוהג ידוע דוגל בשיטה של אחסון קפה במקפיא. לשיטה זאת יש יתרונות בדמות הארכת חיי המדף של הקפה אך מהצד השני היא לא בהכרח האידיאלי. החיסרון הגדול ביותר שלה הוא ספיגת ריחות ממוצרים נוספים שקיימים במקפיא. כך שאם השקית או הכלי לא אטומים מספיק אל תתפלאו אם תשתו קפה בריח של דגים או שניצלים קפואים.

בשורה התחתונה…

בשורה התחתונה, חשוב להימנע מארבעת הגורמים שציינו למעלה. בנוסף, כדאי ללכת על הכלל שהקפה הכי טעים ששותים הוא בהכרח גם הקפה הכי טרי. אז לא להגזים עם כלי האחסון וללכת על מיכל קטן יחסית שיכריח אתכם לבצע תחלופה מהירה.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎