[rank_math_breadcrumb]

אז איך מכינים בכלל קפה נמס

קפה נמס

תוכן עניינים

חשבתם פעם למי עליכם להודות על כך שבכל בוקר אתם יכולים להכין את כוס הקפה שלכם בפחות מ -30 שניות? בואו נזכיר כמה מהאנשים שפיתחו ותרמו את המתכון של קפה נמס מודרני.

הִיסטוֹרִיָה של קפה נמס

ממקורות המידע שיש ברשותינו כיום, הגרסה הראשונה של קפה נמס הומצאה עוד בשנת 1771 בבריטניה, באמריקה פותח מוצר זה בשנת 1853. המוצר שהפך באופן רשמי לקפה נמס אותו אנו שותים היום היה עבודתו של אדם בשם דייוויד סטראנג, מניו זילנד, עוד בשנת 1890. הוא היה מייסד חברה בשם "קפה מוזר" (באנגלית: Strange Coffee). הוא רשם פטנט על המצאתו, אך גם רשם פטנט על התהליך בו השתמש בכדי לפתח את הקפה המהפכני הזה. התהליך נעישה על-ידי אוויר חם ויבש ונאמר כי התהליך תוכנן לראשונה על ידי המדען מיפן סאטורי קאטו. לאחר מכן, כמה חברות קפה אחרות גם פיתחו קפה נמס משלהן מכיוון שהפופולריות של המשקה הזה גדלה מדי יום והגיעה במהירות רבה למיליוני צרכנים על בסיס יומיומי. אחד המותגים הפופולאריים ביותר בעולם הקפה זוכה לפופולריות שלו בעזרת הקפה הזה הוא נסקפה (Nescafe) או כמו שישראלים לפעמים נוטים לומר – נס קפה (אכן, זה נס).

ישנן שתי שיטות בתהליך הייצור כאשר אנו מדברים על קפה נמס.

  • השיטה הראשונה והקודמת יותר הייתה זו שהוזכרה לעיל שנעישת על-ידי אוויר חם ויבש בשיטה זו קפה נוזלי מרוסס כמעיין ערפל דק דרך האוויר היבש והחם. בתהליך זה מייבשים את טיפות הקפה לאבקה.
  • השיטה השנייה נפוצה יותר בייצור של קפה נמס כיום, לכן בואו נרחיב עליה ונציץ בנעשה מאחורי הדלת הסגורה של מפעל הקפה:

תהליך ההכנה של קפה נמס

לפני שנתחיל להזכיר שבכל יום אנו שותים כ -2,2 מיליארד כוסות קפה. אז עבור חובבי הקפה האמיתיים, אם תהליך הייצור במפעלים אלה היה קורס אפילו ליום אחד זה היה … טוב, בואו נגיד שזה יהרוס להם את היום.

ישירות מדרום אמריקה, פולי קפה טריים מיובאים למפעל הייצור. הפולים הגולמיים מסוננים לתנורים הגדולים שבהם הם עוברים תהליך קלייה. פולי הקפה מבוקרים לכל משן זמן הקלייה כדי לוודא שהם נקלים באופן שווה ואחיד. מהתנור הם מנותבים למטחנה התעשייתית שם הם נטחנים לאבקה. משם, האבקה עושה טיול לחלק הבא של הייצור. האבקה נכנסת כעת למכונת הקפה (מכונת עיבוד קפה תעשייתית, לא מכונת קפה להכנת משקה קפה) שם הפולי הופכים למחית על ידי קיטור ולחץ חם. הקפה מחומם עד שהוא מתעבה לתמצית והמחית מובלת על המסוע שייקח אותה לתחנה הבאה – חור ההקפאה, החדר בו הטמפרטורה היא -50 מעלות צלזיוס.

התמצית על המסוע קפואה מוצקה ונעה במהירות על המסוע על מנת לא לאבד את התמצית. בקצה המסוע התמצית נשברת לגרגירים. הגרגירים הקפואים עדיין מכילים מים שצריך להיפטר מהם, ולכן הגרגירים נשמרים בלחץ הנמוך למשך חמש שעות. האתגר הוא לחלץ את המים מבלי שהקפה יחזור להיות נוזלי מכיוון שהדבר ישחרר את הארומה של הקפה. זהו תהליך משלים – הגרגירים מחוממים ל 60 מעלות צלזיוס בוואקום חזק. בלחץ המים מתאדים והופכים ישר לאדים. התהליך נקרא סובלימציה. כאשר הגרגירים יצאו מהוואקום הם יעברו הקפאה. הארומה תשאר נעולה בגרגירים והם יישארו מוצקים בטמפרטורת חדר. אחרי זה מגיע חלק האריזה וזהו… עכשיו רק נותר לנו לרכוש נס קפה ולשתות את משקה הקפה האהוב עלינו.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎