[rank_math_breadcrumb]

איך עושים קפה קר בחליטה קרה באופן מושלם?

קפה קר

תוכן עניינים

הטעם העשיר של קפה קר עשוי להוות את התמריץ המושלם ליום קיץ חם. הוא ייקח אתכם למקום מרוחק, מלא בצבעים, ניחוחות ופעילויות מהנות – אפילו ללא כרטיס טיסה. וזה יכול להיות בכל פינה בעולם, כי אין מקום שאינו מכבד משקה עשיר בטעמים המבוסס על קפה איכותי, שכן זהו העונג בהתהוותו!

למרות שבמשך זמן רב הכנת קפה בחליטה קרה נחשבה למעין ווריאציה של האייס קפה, בשנים האחרונות  משקה זה צבר פופולריות רבה ונהנה מסטאטוס של פינוק נעים בימי הקיץ החמים.

 

ולמה זה כך? התשובה פשוטה מאוד: אין צורך בקפה כדי לחזק את הטעם של המשקה, וגם לא יותר מדי קרח, לצורך העניין.

קפה קר בחליטה:

קפה בחליטה קרה מאופיין במרקם קפה שאין באייס קפה רגיל. בגלל שהוא מושרה לפרק זמן ארוך מאוד (עד 24 שעות), טעמו מובחן יותר על ידי החשיפה של טחינה גסה למים הקרים ולחשיפה ארוכה יותר, אף יותר מתערובת הקפה עצמה. (שימו לב: זה לא אומר שצריך להשתמש בפולי קפה באיכות נמוכה – אלא להשתמש פעם נוספת בשאריות קפה שנקלו לפני זמן רב יותר.)

כתוצאה מכך, הקפה שלכם כמעט תמיד יתהדר בטעמים משולבים של שוקולד-קרמל המודגשות במרקם עדין יותר וטעם חזק יותר מקפה קר סטנדרטי. משקה זה אפילו מעולה יותר בשל העובדה שהוא נעשה באמצעות חליטה קרה, כך שהקרח הנמס לא ידלל את איכות הקפה. זה גם חלק משמעותי מהסיבה לכך שהקפה ירגיש חזק יותר.

ולאחר הקדמה קצרה זו, להלן מדריך צעד-צעד לחליטת קפה קרה מושלמת למשקה קיץ מנצח.

למה תזדקקו

פולי קפה

מטחנה עם הגדרות שונות

פילטר נייר

חוט

שקיק רשת צפופה

מיכל

קרח

מדריך צעד-צעד:

הכינו את אזור העבודה – אספו את המיכל המועדף עליכם (מומלץ שיהיה מזכוכית ועם מכסה), יחד עם שקיק ומדדו את כמות הפולים הדרושה לטחינה.

אם תרצו קפה קלוי בינוני או כהה מאוד כדי להדגיש את הרכות והמתיקות הטבעית של החליטה הקרה. כמות הקפה הרצויה תהיה תלויה על הכמות שתרצו להכין – לאדם אחד, או לכמה כוסות. לכמות גדולה תצטרכו כוס מלאה של פולי קפה.

  1. מדדו ארבע כוסות של מים קרים ומסוננים. חשוב לדעת: יחס ספציפי זה של קפה למים ייצור ריכוז של חליטה קרה, מה שאומר שתצטרכו לחלק את היקף הריכוזיות שלך בחלק שווים בעת המזיגה. כך, לא רק שיתקבל קפה שמור יותר, אלא גם מגוון יותר (אם תרצו לגוון, אפשר להוסיף חלב וסירופים שונים), וכל הסיפור יתפוס פחות מקום במקרר שלכם. כך שיש לחשב זאת כך – אתם מוזגים ארבע כוסות, אך למעשה זה שווה-ערך לשמונה כוסות קפה קר.
  2. טחנו את הקפה שלכם באופן הדק ביותר. זו האפשרות האופטימלית לתקופת חליטה ארוכה, אך זו גם דרך יעילה להבטיח שלא יהיו פולי קפה גדולים שיהרסו את ההנאה מהקפה.
  3. ועכשיו, הגיע הזמן למזוג את פולי הקפה לתוך מה שאנו קוראים לו "השקיק". אספו את הקפה לתוך פילטר נייר  והכניסו אותו לתוך הרשת בתחתית המיכל. שפכו שתי כוסות מים על ה"שקיק" ותנו לו להיספג. לאחר כ-30 שניות, אספו יחד את השוליים של הפילטר – כשכול הפולים שמורים בפנים וקשרו אותם בחוט, ואז תמזגו את שאריות המים הקרים מעל לשקיק. שכבה כפולה זו של פילטרים תבטיח שלא יהיו חלקיקי קפה בתוצר הסופי.
  4. יש לאטום את המיכל במכסה ולתת לקפה להיספג בדומה להשריית תה – בטמפרטורת החדר, במשך 18 עד 24 שעות. יש לוודא שהמיכל אטום היטב ורחוק מאוד השמש, בכדי למנוע היווצרות עובד.
  5. לאחר שיחלוף פרק זמן מספק, יש לזרוק את השקיק ולהסיר את שקית הרשת. יש לשטוף את השקיק לפני הכנת הקפה בפעם הבאה.
  6. הפחיתו את החוזק של הקפה באמצעות דילול בכמויות שוות של מים,הוסיפו קצת קרח ותיהנו!

לשיפור את חווית הקפה הקר

קפה קר, מלבד היותו משקה משביע, מרווה ומתוק, יהיה מספק אפילו יותר עם תוספות מתוקות קלילות. התוצאה הופכת את טעם המשקה לקרוב ללאטה, רק ללא הצורך להרתיח חלב. לפניכם מספר מתכונים, אך אל תהססו להתנסות עם אינספור טעמים משלכם, כולל קוקוס, ווניל, שוקולד ועוד.

קפה קר עם ווניל ושקדים

  • חצי כוס חליטה מרוכזת
  • שלוש טיפות של תמצית וניל, או סירופ וניל בכדי לכסות את תחתית הכוס
  • חלק שקדים לפי הטעם או עד כ-2/3 הכוס
  • קמצוץ קינמון

קפה קינמון ותפוז

  • חצי כוס חליטה מרוכזת
  • פרוסת תפוז (או סירופ תפוז שיכסה את תחתית הכוס)
  • מקלות קינמון חמים
  • קמצוץ קינמון
  • קמצוץ סוכר קוקוס

חליטת לוונדר קרה

  • חצי כוס של חליטה מרוכזת
  • חלב לבחירתכם או כחצי כוס
  • מספיק סיפור לוונדר כדי לכסות את תחתית הכוס. להכנת הסירופ, ערבבו כפית של פרחי לוונדר, חצי כוס סוכר וחצי כוס מים והביא לכדי רתיחה.
  • דבש לפי הטעם

לקריאה על מכונות קפה לחץ כאן

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎