[rank_math_breadcrumb]

גלו: 11 סיבות בריאותיות לשתות קפה

תוכן עניינים

יש כה סיבות טובות לשתות קפה ויש סיבות דווקא שלא. מאמר זה מיועד לאלה המחפשים סיבות להמשיך ולשתות קפה.

אחרי הכל, אתה בטח מכיר כאלה שלא אוהבים קפה. אתה מכיר את הסוג – הם תמיד אומרים מה רע לבריאות שלך.

אז בדיוק בגלל זה הכנו רשימה של סיבות טובות לשתיית קפה. כדאי שתזכור את הרשימה הזו – כך שבפעם הבאה שתפגש "שונא קפה" תוכל לשלוף את אחד ההסברים האלה.

אם אתה ממש בעניין, אפשר להוסיף גם את המילים "מתוך כתב עת מדעי שנבדק על ידי עמיתים" – מה שבאמת יגרום לשונאי הקפה ממש להתרגז.

עכשיו ברצינות, הנה כמה סיבות מדעיות לשתיית קפה:

11 יתרונות בריאותיים לקפה

  1. חותכים את הכאב

שתי כוסות קפה יכולות להפחית את כאבי השרירים שלאחר האימון ב 48%. מתוך כתב העת לכאב, מרץ 2007

  1. הגדל את צריכת הסיבים שלך

כוס קפה מייצגת תרומה של עד 1.8 גרם סיבים מהצריכה היומית המומלצת של 20-38 גרם. מתוך כתב העת לכימיה חקלאית ומזון.

  1. הגנה מפני שחמת הכבד

כמובן, אתה יכול פשוט לצמצם את צריכת האלכוהול. מהארכיונים לרפואה פנימית. מחקר אחר עדכני הראה גם יתרונות המגנים על כבד. מחקר נוסף הראה כי גם קפה וגם קפה נטול קפאין הורידו את רמות אנזימי הכבד של שותי הקפה. מחקר זה פורסם בכתב העת הפטולוגיה.

  1. סיכון מופחת לסוכרת מסוג 2

אלו שצרכו 6 כוסות או יותר ביום היו בסיכון נמוך ב 22% לסוכרת. מהארכיונים לרפואה פנימית. סקירה שנערכה לאחרונה על מחקר שנערך על ידי ד"ר פרנק הו של הרווארד הראתה כי הסיכון לסוכרת מסוג II פוחת ב -9% לכל כוס קפה יומית הנצרכת. קפה נטול קפאין הפחית את הסיכון ב -6% לכוס.

  1. סיכון מופחת למחלת אלצהיימר

ישנן עדויות ניכרות לכך שקפאין עשוי להגן מפני מחלת אלצהיימר. מתוך כתב העת האירופי לנוירולוגיה.מחקר שנערך לאחרונה גם בודד את התרכובות בקפה קלוי שעשויות להיות אחראיות למניעת הצטברות רובד המוח האמין כי גורם למחלה.

  1. מפחית את הסיכון להתאבדות ודיכאון

מחקר שנערך במשך 10 שנים על 86,000 אחיות מראה כי סיכון מופחת להתאבדות אצל שותי הקפה. מהארכיונים לרפואה פנימית. מחקר אחר שנערך על ידי בית הספר לבריאות הציבור בהרווארד מצא כי נשים ששותות 4 כוסות קפה ומעלה, היו בסיכון נמוך ב -20% לדיכאון.

  1. הגנה מפני פרקינסון

אנשים הסובלים ממחלת פרקינסון נוטים לעשן ולשתות קפה פחות מאשר מאחיהם הבריאים. רק תוודא שאתה חולה בסרטן הריאות בדרך. מהארכיונים של נוירולוגיה. אפילו מחקר חדש יותר משבדיה העלה כי שתיית קפה מפחיתה את הסיכון לפרקינסון גם כאשר גורמים גנטיים נכנסים למשחק. מחקר אחר מצא כי קפאין בשילוב עם EHT (תרכובת שנמצאה בפולי קפה) סיפקו יתרונות מגן לחולדות שהיו נטיות גנטית להתפתחות פרקינסון.

  1. לשתיית קפה יש פחות סיכון למחלות לב

חוקרים קוריאנים מצאו כי משתתפי המחקר שצרכו 3 עד 5 כוסות קפה ביום פחות נטו לסימנים הראשונים למחלות לב. יש לציין גורמים תזונתיים אחרים שכן לקוריאנים בדרך כלל תזונה שונה מזו של מערביים. מחקר עדכני יותר שנערך בברזיל מצא כי אלו הצורכים לפחות שלוש כוסות קפה ביום נוטים לפתח פחות הסתיידות בעורקים הכליליים שלהם.

מחקר משנת 2019 אישר כי קפה אינו גורם להתקשות העורקים גם בקרב משתתפי המחקר ששתו למעלה מ -25 כוסות קפה ליום.

  1. לשתייני קפה יש DNA חזק יותר

מחקר שפורסם בכתב העת European Journal of Nutrition הראה כי לשתייני קפה יש DNA עם שלמות חזקה יותר מכיוון שלתאי הדם הלבנים של שותי הקפה היו הרבה פחות מקרים של שבירת גדילי DNA ספונטניים.

  1. סיכון נמוך יותר לטרשת נפוצה

מחקרים אחרונים הראו כי לפחות 4 כוסות קפה ביום עשויות לסייע בהגנה מפני התפתחות  טרשת נפוצה. הוא מצט כי הקפה מונע דלקת עצבית העלולה להוביל להתפתחות המחלה. המחקר פורסם בכתב העת Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry.

  1. קפה מפחית את הסיכון לסרטן המעי הגס ומסייע לסובלים מסרטן המעי הגס לשרוד זמן רב יותר

אפילו צריכה מתונה של קפה יכולה להפחית את הסיכויים לפתח סרטן המעי הגס ב 26%. יתרון מגן זה גדל עם יותר צריכה. מחקר אחר הראה כי חולי סרטן המעי הגס שמגדילים את צריכת הקפה שלהם במהלך הטיפול שורדים זמן רב יותר ויש להם תוצאות בריאותיות טובות יותר מאשר חולים שאינם צורכים קפה.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎