[rank_math_breadcrumb]

המדריך המלא לסוגי הכנת קפה

תוכן עניינים

כמה דרכים להכנת קפה אתם מכירים? 

אני מעריך שהרוב מכירים את האספרסו, קפה נמס וכמובן השחור.
אבל האם ידעתם שיש עוד הרבה דרכים להשתמש בפולים המקודשים האלה?!

בשביל להרחיב אופקים ולהכיר טעמים חדשים ניתן סקירה כללית לדרכים הקיימים. מכיוון שיש מספר רב של שיטות נחלק את זה לכמה פוסטים.
אז בואו נעבור על הסוגים הכנה הקיימים:

  • קפה טורקי (שחור): הקפה האהוב כמובן על המילואמניקים. גם אם אתה לא שותה קפה טורקי ביום יום מן הסתם שבשבוע מילואים תספיק לשתות כמה כוסות טובות. שיטת ההכנה שלו מאוד פשוטה. טוחנים פולי קפה (ערביקה כן…?!) בצורה יחסית עבה (פעם עם עלי ומכתש והיום פשוט מתאים את המטחנה לגודל הרצוי) ומבשלים את הקפה במים עד רתיחה. שיטה פשוטה מצד אחד אך מצד שני בדרך זו מאבדים יחסית הרבה
    מהשמנים הארומטיים של הקפה.
  • קפה תימני: שיטת הכנה דומה לקפה הטורקי אך הקלייה קצרה יותר ולכן המשקה יצא בהיר יותר ובנוסף הטחינה דקה יותר.
  • קפה בוץ: כמו קפה טורקי אבל בלי הבישול, רק לשפוך מים רותחים וזהו. החסרון של השיטה הזו הוא שהטעם פחות עשיר מצד שני יותר קל ומהיר.
  • קפה פילטר (קרוי גם פרנץ' פרס ופלאנג'ר): פה אנחנו מתחילים להיות יותר מתוחכמים בהכנת הקפה וזה הולך ככה. בתוך כלי זכוכית עם מסננת (כמו בתמונה של הפוסט) שמים מנת קפה עם 250 מ"ל מים, אחרי שתי דקות מכניסים את הפילטר ולוחצים למטה ככה הפולים הטחונים נדחקים למטה והמים נשארים צלולים.
  • אספרסו: זו השיטה המודרנית ביותר וכמובן גם הנפוצה בבתי הקפה. בשיטה זו נשתמש במכונת אספרסו המזרימה קיטור בלחץ של כתשע אטמוספירות דרך הכף המיוחדת בה יש 7 גרם (או מנה כפולה, לפי הטעם)פולי קפה טחונים. משך הזמן של ההכנה הוא 25-30 שניות. לנוזל שנקבל נקרא אספרסו וכמו שאתם יודעים, נוכל לשתות אותו as is  או שהוא יהיה בעצם בסיס להכנת משקאות אחרים כמו קפוצ'ינו. בהפקת האספרסו נקבל שכבה "קצף" הנקראת קרמה, זה סימן מובהק לקפה איכותי ובריטסה מקצועי.
  • מקניטה: עוד שיטה להכנת תמצית קפה. התמצית נקראת "מוקה" וחסר לה הקרמה שמקבלים באספרסו. לחץ המים בשיטה הזו מגיע לאיזור ה1.5-2 אטמוספירות.
  • קפה נמס: תכלס מכינים קפה בלחץ של מים חמים ואז מייבשים את התמצית שמתקבלת. מקובלות שתי שיטות. בריסוס או בהקפאה. בגדול בהקפאה נשמרים טעמי הקפה בצורה טובה ויותר ולכן שיטה זו נחשבת לאיכותית מבין השתיים.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎