[rank_math_breadcrumb]

כיצד לאחסן את הקפה שלכם כשאתם יוצאים לטיול בשטח

תוכן עניינים

ארזתם את כל התיקים, הרכב מלא בחטיפים ושתייה וכולם מוכנים לצאת לטיול המשפחתי. אך כפי שהרכב זקוק לדלק, גם אתם תזדקקו להרבה קפה, ולא כזה של בתי קפה בצדי הדרך, אלא מפולים אמיתיים.

זה אומר שצריך למצוא את המקום המושלם לשמור בו על הקפה שלכם, וכדאי שזה לא יהיה ליד הצידנית עם האוכל, או מקום שבו הוא יישפך ויתפזר. וכמובן שחשוב שהמיכל שלכם יישאר שלם.

קבלו חמישה טיפים לאחסון פולי הקפה שלכם במהלך טיול ארוך. הם נכונים גם עבור אחסון הקפה בבית.

5 טיפים לאחסון פולי קפה

צנצנת קפה מזכוכית

אמצעי האחסון המקורי של הקפה שלכם עושה עבודה טובה בפני עצמו. אם אתם מתכננים טיול ממש ארוך בטבע, סביר להניח שקניתן שקית של פולי קפה, והוא יהיה בסדר גמור גם ככה, אם תסגרו אותו בשסתום מתאים שמונע כניסת אוויר (חפשו את "הכפתור" הקטן בשולי השקית, או קחו סוגר משלכם).

 

ליתר ביטחון, קחו כמה שקיות לטיול ותפתחו אותן בנקודות זמן שונות במהלך המסע. אם אתם מעדיפים כמה שיותר כאבי ראש במהלך החופשה המשפחתית, זו עשויה להיות דרך הפעולה הטובה ביותר.

כמגננה נוספת, ניתן לאחסון את הקפה בתא הכפפות שלכם. כשתבשלו אותו בחיק הטבע והקפה יהיה עשיר ומלא טעם – אתם בהחלט תודו לעצמכם על ההחלטה הזו.

 

ראוי לציין שהקפה הוא פריט מזון עדין יותר לאחסון. הוא עשוי להיות רגיש יותר מאשר סוכר, בדומה לקמח שצריך לשמור יבש ולהרחיק מלחות וחום. יש לקחת זאת בחשבון בכל דרך שתבחרו לאחסן את הקפה.

פולי הקפה לא מגיבים טוב לארבעה יסודות: אוויר, טמפרטורה, אור ולחות.

לכן, לא משנה היכן הקפה שלכם מאוחסן, זכרו זאת והגנו על מיכל הקפה שלכם מגורמים מזיקים אלה.

 

אם תשקלו לטחון את הפולים לפני הקפה – עדיף שלא. טחינת הפולים לפני הזמן ייצור הליך חמצון לפני בישול הקפה. כמו כן, חלק מהפולים ייאבד (פני השטח שלהם), מה שיפגע משמעותית בטעם.

לכן, יש לאחסן פולים ולא קפה טחון.

עדיף גם להימנע מרכישת פולים טחונים, אלא אם כן אתם מתכננים לצרוך קפה זה במיידי.

הקפה הטחון דומה לאביר ללא השריון שלו – האביר חשוף למכות חרב, בעוד הקפה לפגיעה מהחמצן שבאוויר.

 

המיכל האטום: הגורם המושיע של הקפה האהוב עלכם. הדרך הטובה ביותר לשמור על הקפה הטרי לכל אורך הטיול, מלבד רכישת קפה קלוי במהלך השבועיים האחרונים – זוהי השקעה במיכל אטום וכהה. פריט זה אכן יעשה עבודה מעולה בכך.

 

מעבר לכך, יש לדאוג לשמור על המיכל חבוי במקום יבש וכהה – שוב, תא הכפפות זה פתרון טוב.

 

ניתן גם להקפיא את הקפה מבעוד מועד, אך גם זה לא מומלץ ביותר, למרות שאין בכך משהו רע בהכרח. אם פולי הקפה אטומים היטב ורחוקים מסוגי מזון נוספים (ולפרק זמן של לא מעבר לשישה חודשים), לא אמור להתרחש שום דבר נורא לאחר ההוצאה מהמקפיא וההפרשה. עם זאת, ההקפאה יוצרת סיכון מיותר מצד המקרר עצמו – הוא עשוי להפסיק לעבוד בשלב כלשהו, ואז הקפה ייהרס בשל המגע עם מים ולחות.

מיותר לציין שלא צריך להקפיא שנית את הפולים שלכם בגלל כושר הספיגה של הנקבוביות שלהם. קירור יגרום לטעם של הקפה להיות פשוט מחריד.

ולבסוף, אל תשכחו לתת לקפה להפשיר לאחר ההקפאה, היות ורוב המטחנות לא בנויות להתמודד עם קרחונים.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎