[rank_math_breadcrumb]

מה ההבדל בין פולי קפה ערביקה ורובוסטה?

תוכן עניינים

אמל'ק: ערביקה הם פולי הקפה הטעימים יותר.

טוב, אז הרבה אנשים שואלים אותי "איתן, מה ההבדל בין ערביקה לרובוסטה?" ואני עונה להם שהתשובה לא כל כך פשוטה ולכן אני כותב עבורם (וגם עבורכם) את הפוסט החשוב הזה.

קודם כל, אנחנו יודעים שאיכות הקפה נקבעת על פי פולי הקפה שלו. ומתוך יותר מ100 זני קפה, הרובוסטה והערביקה הם שני הזנים הכי נפוצים לשימוש.

אז תכל'ס מה ההבדל בינהם?

1. עמידות – הרובוסטה יותר קל לגידול ביחס לערביקה. שיח הרובוסטה עמיד למזיקים מהערביקה (מה שמשפיע על מחיר השוק שלהם).

2. פופלריות – הערביקה הוא הזן הפופולרי יותר מבין שניהם כשהוא שולט ב75% מהשוק. רוב גידול הערביקה מתבצע בברזיל ואת הרובוסטה מגדלים בעיקר בוויטנאם.

3. תכולת קפאין – הרובוסטה מחיל 2.7% קפאין ביחס לערביקה שמכיל רק 1.5%. מה שאומר שברובוטסה יש פי 1.8 יותר קפאין מהערביקה. (מתעוררים בבוקר רק אחרי מנת קפה? חפשו את הרובוסטה).

4. שומנים וסוכרים – בערביקה יש 60% יותר שומנים וכמעט כפול סוכר (טבעי… מי מוסיף סוכר לקפה שלו בכלל?!) מה שמשפיע בצורה משמעותית על הטעם של הקפה, כמובן.

5. אנטיאוקסידנטים – תכל'ס אם יש משהו בריא בקפה (חוץ מרגעי הנחת לנפש כששותים אותו) זה הדבר הזה. ברובוסטה יש 7-10% ובערביקה יש 5.5-8%.

6. מחיר – הערביקה הוא יותר יקר באופן משמעותי מהרובוסטה.

7. טעם – טוב, זה בעצם הדבר החשוב ביותר… בגדול לרובוסטה יש טעם יותר מריר וחמוץ וגוף חזק. ככה שבאופן טבעי אנשים פחות אוהבים אותו. מצד שני לערביקה יש טעם מתקתק ופירותי.

***לסיכום: אוהבים קפה טוב? קנו ערביקה. אוהבים טעם קצת יותר חזק ומריר? בקשו שיערבבו לכם 15-20% רובוסטה בקפה שאתם קונים.
והכי חשוב, שיהיה לכם יום טוב עם קפה טוב.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎