[rank_math_breadcrumb]

מטחנות קפה – המדריך המלא

מטחנת קפה

תוכן עניינים

מטחנות קפה – המדריך המלא

מכירים את המושג "אם כבר עושים את זה, אז צריך לעשות את זה כמו שצריך". למרות שמה שנחשב ל"כמו שצריך" הוא לעתים קרובות שרירותי ותלוי נסיבות.

זה המקום לציין שאנו מדברים כאן על טחינת קפה. סוג מטחנת הקפה שלכם והביצועים שלה מהווים גורם מכריע באיכות וטעם הקפה שלכם, ולכן בחירה במוצר הנכון מהווה שלב חשוב מאוד בהליך ההכנה.

בוודאי שניתן למצוא אינספור סוגי קפה בסופרמרקט הקרוב לביתכם שכבר טחון ומוכן להכנה ללא מאמץ או המתנה. לכאורה, אין סיבה שלא לבחור באפשרות כה זמינה ופשוטה. אך הכול תלוי בשאלה האם אתם מוכנים להתפשר על קפה שהוא רק "בסדר", או שואפים לקבל את הטוב ביותר.

מדוע צריך לטחון את הקפה שלכם?

במילה אחת – טעם! הטעם של הקפה מקורו מהשמנים המופקים מפולי הקפה הקלויים, והם צריכים להשתחרר באופן אחיד כדי ליצור את הקפה הטעים ביותר. כך שאם אתם רוצים להפיק את הטעם המעולה ביותר מהקפה באופן כמה שיותר יעיל – הצעד הראשון לשם כך הוא לרכוש את המטחנה הטובה ביותר שניתן.

ואם אתם אניני קפה כמונו (ואין ספק שזה אכן כך, אחרת לא הייתם קוראים זאת), סביר להניח שאתם משקיעים רבות במכשיר הקפה שלכם וקם בפולים. אך יתכן שפספסתם את החשיבות התהומית של מטחנת הקפה ותפקידה בהפקת הטעם שתלגמו בסופו של דבר.

סקירה מהירה: מטחנות הקפה הטובות ביותר

מדוע להשתמש במטחנה?

לא רק שזו הדרך הקלה יותר לטחון פולי קפה, שימוש במטחנת קפה מאפשר גם לנות את מידת הטחינה שלכם, בהתאם לשיטת ההכנה שבחרתם.

קנקן לחיצה צרפתי? הכנה בטפטוף? אירופרס? אפשר לכוונן את התפוקה של המטחנה שלכם בכדי שתתאים באופן מושלם למכשיר הקפה שלכם, וכך לשנות את הטעם שיתקבל באמצעות טחינת הפולים באופן מעודן או גס יותר. תוכלו להתנסות בעצמכם וליהנות מטווח רחב ביותר של טעמים – מסוג קפה אחד בלבד. זו סיבה נוספת לכך שבחירה במטחנה הנכונה עבורכם היא חשובה ביותר.

אך לפני שתוכלו לבחור במטחנה ספציפית כלשהי, הבחירה הראשונה שיש לעשות, זה סוג המטחנה הרצוי.

מטחנות דסקיות לעומת מטחנות להבים

יש שתי דרכים עיקריות שבאמצעותן מטחנות הקפה מבצעות את הפעולה הרצויה: באמצעות להבים, או דסקיות.

מן הסתם, אתם מבינים את האופן שבו פועלים הלהבים. הם חותכים. אך מה היא הדרך היעילה לטחון קפה? ומה זה לעזאזל דסקיות ואיך הן פועלות? וחשוב מכך, האם הן עדיפות על להבים?

מטחנות קפה דסקיות

המטחנות הללו כוללות שתי צלוחיות נפרדות ומשוננות החוברות יחד כדי לרסק וממש לטחון את הפולים, ולא לחתוך אותן. כך, מטחנות אלה מספקות טחינה בגודל אחיד מאוד. והגודל חשוב מאוד כשזה נוגע לקפה.

באמצעות שינוי הרווחים בין הדסקיות, יש לכם שליטה רבה על הגודל והאחידות של הטחינה.

מטחנות דסקיות הן הבחירה של כל בריסטה מומחה ואנחנו באופן אישי ממליצים עליהן מאוד. מטחנה שכזו היא דרך וודאית לקבלת מיצוי מיטבי ואחיד של השמנים שאתם רוצים להפיק מפולי הקפה שלכם לקבלת טעם אופטימלי.

מטחנות קפה להבים

בדומה למדחף של מטוס שפורס את הפולים ללא הבחנה (למעשה, לפעמים סוג זה של מטחנה נקרא מטחנת מדחף), הלהב בתוך סוג זה של מטחנה מפיק פולים פחות אחידים בגודלם בניגוד למטחנת דסקיות. מסיבה זו, טעם הקפה שמופק באמצעות סוג מטחנה זה הוא פחות מרשים מזה שנוצר על ידי מטחנת דסקיות

מטחנת הלהבים עדיין מבצעת את עבודתה נאמנה ומהווה אפשרות סבירה למי שמעדיף לחסוך. ומעבר לכל – הן מספקים תוצאה טובה יותר מאשר פולי קפה שנטחנו מראש ונארזו בשקיות.

אם אתם עדיין לא מוכנים לעבור למטחנת להבים, נסו אחת בחנות וקחו את פולי הקפה הטחונים לטעימה הביתה. אנחנו מוכנים להתערב שברגע שתרגישו בהבדל, תהיו מוכנים להשקיע פעם אחת במטחנה איכותית, כדי לקבל קפה הרבה יותר טוב לאורך זמן.

מטחנות אוטומטיות לעומת מטחנות ידניות

בעולם התלוי במידה רבה באי-יכולת לדחות סיפוקים, ההשקעה של הזמן בביצוע פעולה פשוטה כגון טחינת הקפה שלכם עשויה להראות כמכשול מיותר לעבר כוס הקפה המיוחלת.

אם אתם רוצים ליהנות מהטעם הטוב ביותר בפרק הזמן הקצר ביותר שיש, או אם אתם מעדיפים לישון עוד כמה דקות בבוקר, חפשו מטחנת קפה ידנית. הן זמינות עם להבים ודסקיות כאחד, ותמיד תוכלו למצוא אחד שיתאים לתקציב שלכם.

אך קו בחשבון, ההמתנה תמיד משתלמת, והשימוש במטחנת קפה ידנית אולי תאט קצת את התהליך, אך הטחינה הידנית משדרגת את איכות הקפה שלכם באופן מיידי ומעניקה לכם עושר של טעמים שלא תוכלו להשיג ממטחנת קפה אוטומטית.

מטחנות הקפה האוטומטיות הטובות ביותר

שלא תבינו אותנו לא נכון – אנחנו מעריכים מאוד מטחנות קפה אוטומטיות, כיאה לכל חובב קפה מושבע. לפתרונות ממונעים ואוטומטיים יש יתרון אדיר ככל שזה נוגע למהירות ונוחות הביצוע. אתם פשוט מכניסים את פולי הקפה, לוחצים על כפתור ומתרווחים בעודכם מחכים לקפה שיטחן באופן המועדף עליכם. קלי קלות.

מטחנת דסקיות Krups GX5000

מכשיר ה-Krups GX5000 הוא בגדר חובה לכל חובב קפה ברמה גבוהה. ניתן לרכוש אותו באמזון ולטחון באמצעותו את פולי הקפה בצורה גסה שתתאים במידה רבה לקנקן לחיצה צרפתי וגם למכשיר להכנת קפה בטפטוף.

קל מאוד להגדיר את החוגה לבחירת סוג הטחינה המועדף, והסימונים ברורים ביותר והעיצוב המינימליסטי נראה טוב בכל מטבח לצד מכונת הקפה.

יש חשש מסוים, בגלל שחלק מהביקורות טוענות שהוא לא מחזיק לאורך זמן, אך במסגרת הבדיקה נעשה בו שימוש יומיומי במשך כמה חודשים והוא עובד יפה. כך שניתן לראות כאן איזון מעולה בין מחיר, ביצועים וסטייל.

מטחנת דסקיות Cuisinart Supreme Grind

מכשיר שמעניק תמורה יפה מאוד לכסף. הוא נראה מעולה על שיש המטבח וכשכבר משתמשים בו – מגלים רשימה ארוכה של תכונות מרשימות, מה שבהחלט מצדיק את המחיר.

המכשיר מכיל 18 אפשרויות טחינה ומאפשר להכין בין 4 ל-18 כוסות קפה בפעם אחת. לא משנה כמה קפה תצטרכו, או כמה קטנוניים אתם בדרישות שלכם, המטחנה הקטנה והחמודה הזאת עשויה להיות בדיוק מה שאתם צריכים כדי ליהנות מקפה לא פחות ממדהים.

מטחנת דסקיות קרמיות שטוחות – Baratza Vario

מטחנת קפה זו מגיעה לרמה של השחקנים הגדולים ומתהדרת בכל תכונה אפשרית וחיונית לטחינת הקפה. היא כוללת 230 הגדרות שונות, כולל טיימרים דיגיטליים שבאמצעותם ניתן להגדיר טחינה של כמות קפה ספציפית ביותר.

הדסקיות השטוחות בגודל 54 מ"מ מבטיחים טחינה ללא דופי. בין אם נדרשת מטחנה לשימוש מסחרי או להכנה רצינית בבית – המכשיר הזה בהחלט מרשים ביותר.

מטחנת דסקיות מקצועית – Breville Smart Grinder Pro

בעוד מדובר מכשיר זול יותר מהמקצועיים, הדגם הזה מביא איתו כמעט את אותן התכונות כמו המקבילות המרשימות והיקרות יותר. זה כולל אפשרויות טחינה מגוונות (60, ליתר דיוק) וטיימרים דיגיטליים שהופכים את תהליך הטחינה היומיומי להרבה יותר פשוט עבורכם.

אם אתם מוכנים להגיד שלום ולא להתראות לקפה בינוני בחיים שלכם – זה בהחלט הדגם שעליכם לרכוש.

מטחנת להבים Proctor Silex Fresh Grind

מכשיר זה מהווה חזרה לשורשים. זוהי מטחנת להבים פשוטה מנירוסטה, היא קומפקטית ועמידה ביותר. אין צורך לחפש הגדרות טחינה מרובות – מדובר בפתרון אחד לכול.

אך קבלו טיפ – אם אתם רוצים טחינת קפה דקה יותר, נסו לנער את המטחנה בין פעולות הטחינה. זה אמנם מטריח קצת, אך יעיל במידת מה. מדובר באפשרות נגישה מבחינת מחיר ואמינה ביותר, מה שהופך אותה לאפשרות מעולה אם אתם חובבי קפה שקצרים בכסף.

מטחנת להבים Quiseen One-Touch

מכשיר שימושי זה נועד לספק קלות שימוש נגישה ופשוטה. זאת אומרת – פשוט מכניסים את הפולים, לוחצים על הכפתור ובבקשה! קפה טחון. עם זאת, בהחלט חסרות בו תכונות מתקדמות שיש בדגמים אחרים, יקרים יותר.

אם אתם לא רוצים לסבך את העניינים, אך עדיין מעוניינים לטחון קפה בעצמכם – זו האופציה המושלמת עבורכם. היתרונות של עיצוב זה כוללים נעילת ביטחון ומקום מובנה לשמירה על כבל החשמל, מה שחוסך מאוד במקום.

מטחנת קפה דסקיות בצורת קונוס  – Baratza Encore

מכשיר Baratza Encore הוא בעל שם בתור מטחנה למתחילים לחובבי קפה מושבעים. הוא מאופיין ב-40 הגדרות.

עוד חדשות טובות: המנוע מקרר את פולי הקפה במהלך טחינות ארוכות. כן, הוא יקר יותר מהרבה דגמים למתחילים. אך מי שמשקיע – מרוויח: ההגדרות של מכשיר זה משמשות את המקצוענים בתחום.

חברה זו מספקת גם דגם נוסף עם תכונות ואפשרויות נוספות לרמת מקצועיות מעט גבוהה יותר. דגם זה נקרא Vertuoso.

מטחנת דסקיות בצורת קונות – Capresso 560.01 Infinity

מטחנת הקפה Infinity כוללת 16 הגדרות שונות המאפשרות ליהנות ממגוון רחב. לדוגמה, לקנקן לחיצה צרפתי אנו ממליצים על טחינה גסה. אין שום בעיה.

עם המטחנה הזאת ניתן גם לכתוש את הפולים אם אתם מעוניינים באספרסו, וכן ליהנות מכל גודל פולים אפשרי. יש בו טיימר מובנה והוא מסוגל להכיל עד 225 ג’.

מטחנת קפה בצורת קונוס עם מד מובנה – OXO On

אם אתם מכירים את המותג OXO, אתם בוודאי יודעים שמדובר בערובה לאיכות, ומוצר זה אינו יוצא דופן במובן זה. הוא כולל מד מובנה, כך שתמיד תכינו לעצמכם בדיוק את כמות הקפה הדרושה מבלי לבזבז. הודות ל-38 הגדרות, תוכלו לטחון בצורה גסה, דקה וכל מה שביניהם.

המנוע החזק והאטי לא יחמם את הקפה יתר על המידה, וההגנה המובנית בפני חימום יתר מספקת הגנה נוספת ומאריכה את תוחלת חיי המטחנה. הכיבוי האוטומטי מבטיח את הדיוק בטחינת הקפה בכל פעם מחדש.

מטחנות הקפה הידניות הטובות ביותר

בראייה לאחור, לראשית ימי הקפה, ניתן לראות שהטחינה הידנית היא מסורת ארוכת שנים. קאובויים במערב הפרוע הקלאסי היו תמיד מרסקים את הכף שלהם בכתות הרובים שלהם, לפני שזרקו אותם לתוך המים הרותחים להכנת קפה בוקרים מעולה.

חיילים בצבא האחדות נאלצו להסתמך על מטחנות הקפה שהיו בנויות בתוך גופי הרובים שלהם כדי ליהנות מתמריץ הבוקר הבוצי שלהם.

למרבה המזל, מטחנת הקפה הידניות של היום הופכות את המטלה לפשוטה ומהנה עבורכם, כך שרבים עושים זאת מתוך בחירה ולא כהכרח. ולא צריך שום רובה בשביל זה.

מטחנת דסקיות קרמית בצורת קונוס – HandGround

מכשיר HandGround הושק במסגרת קמפיין גיוס המונים והפך לאחת המטחנות היפות ביותר בשוק. היא מאפשרת לשנות את עוצמת האחיזה שלכם לסוגים שונים של מכשירי קפה, כולל מכשירי טפטוף, מזיגה, אספרסו ועוד. המטחנה מרגישה כחזקה ועוצמתית בידיים וכוללת כפתור מונע החלקה שעוזר מאוד במהלך העבודה על השיש. 

מטחנת קפה Kalita Retro

חברת Kalita מברכת את המצטרפים לחוג הטוחנים הידניים בעזרת מכשיר קרמי זה הכולל אפשרות לטחינה מתכווננת. זו בהחלט לא תהיה המטחנה הראשונה שתקנו, בגלל שהיא לא חזקה ועמידה כמו המתחרים, אבל זה בהחלט מקום טוב להתחיל בו.

מטחנת קפה ידנית Norpro

אם אתם מתכננים לבצע את רוב הטחינה הידנית שלכם בבית, מכשיר זה המאופיין במחיר סביר וגישה מאוד מסורתית  בהחלט יעשה את העבודה עבורכם. הוא כולל מטחנה מתכווננת ומגירת אחסון שמוסיפה קסם רב לשיש שלכם כשהמכשיר אינו בשימוש.

מטחנה ידנית מפלדת אל-חלד – Porlex Mini

מטחנת ידנית זו העשויה מפלדת אל-חלד ומקורה ביפן. התכונה הכי בולטת בה היא ניידות, כך שהיא השותף האידאלי שלכם לנסיעות. מוצר מינימליסטי ומפליא זה, מטחנה זו תעזור לכם להתמודד עם כל דבר, מטחינת אספרסו דקה ועד לטחינה גסה לקומקום לחיצה צרפתי. היא גם משתלבת היטב עם מכשירי אירופרס לנוחיותכם המרבית.

מטחנת קפה ידנית עם דסקיות קרמיות – KONA

מטחנת קפה קטנה ועמידה זו מכינה ומכילה מספיק קפה טחון לשני אנשים במנה אחת. המכשיר נייד, קל לניקוי וכולל מטחנת דסקיות קרמיות ומתכווננות בעלות 18 הגדרות, כך שתוכלו ליהנות בקלות מאספרסו, קפה במזיגה או קפה מקנקן לחיצה צרפתי – אפילו באמצע היער. המנגנון גם מספיק עמיד כדי לטחון תבלינים, כך שכדאי לרכוש ישר שתי יחידות כדי לא לערבב בין השניים ולא לשתות קפה מתובל בטעות!

מטחנת קפה ידנית עם דסקיות קרמיות – 3e Home

אם אתם מעוניינים במראה מרשים ומקום אחסון ניתן לסגירה ונוחות של טחינה מותאמת – זו הבחירה המושלמת עבורכם. מטחנה קרמית זו המאופיינת במחיר סביר מבית 3e מאפשרת לכם לשלוט על הדקיקות של הטחינה שלכם, מעניקה לכם מקום אחסון נייד לקפה תוך כדי תנועה ומוסיפה קסם וחן לכל מקום שבו היא ממוקמת.

מטחנת קפה ידנית, מנסן וכוס וואקום – FORUOR

אם אתם זקוקים לדרך חדשה וניידת לטחון, להכין וליהנות מהקפה שלכם תוך כדי תנועה, המכשיר הקטן והיפה הזה עשוי להיות החבר החדש הכי טוב שלכם.  גאדג’ט מיוחד זה משלב מטחנת להב, מסנן פשוט וקל לניקוי וכוס מבודדת. כך, ערכת FORUOR מאפשרת לכם ליהנות מכוס קפה מרענן בכל מקום אפשרי.

מטחנת קפה קרמית – Hario Skerton

קלה לשימוש, נשיאה וניקוי – מוצר פשוט ומקסים זה הוא מטחנת הקפה הידנית הבסיסית המושלמת. היא כוללת דסקיות קרמיות ומכסה כפולה, מה שמאפשר לטחון קפה ולשמור עליו גם מחוץ לבית. מטחנה זו תראה מושלם גם בארון המטבח, וגם במזוודת הנסיעות שלכם. אנחנו חושבים שזו מטחנת הקפה המושלמת לחובב הקפה המתחיל.

לא משנה באיזו מטחנת קפה תבחרו, בכל מקרה תהיו קרובים יותר לכוס קפה טעימה ומהנה שמרוויחה המון מכך שאתם משקיעים בה זמן, מאמץ ואהבה.

זכרו, אופן טחינת הקפה שלכם משפיע במידה רבה על איכות התוצאה המתקבלת, לכן אנו מעודדים אתכם לתת כבוד לפולי הקפה, לטחון אותם באחריות וליהנות מהיצירה שלכם.

המטחנה המושלמת לחליטת קפה קרה

ככל שזה נוגע לחליטת קפה קרה, הדבר החשוב ביותר הוא לעשות טחינה גסה. בעוד שהשיטה שמשמשת אתכם לקפה שאתם מכינים באמצעות קנקן לחיצה צרפתי יכולה לעבוד גם במקרה הזה, אנחנו עדיין זקוקים לטחינה קצת גסה יותר כדי לספק את רצונם של חובבי הקפה הקר הנלהבים ביותר.

האפשרות החשמלית

מעלה צוין שמטחנת Capresso עובדת טוב עם קנקן לחיצה צרפתי. הודות ל-16 ההגדרות, החלק הנמוך יותר של 4 ההגדרות הגסות יותר יכולות להתאים גם לחליטה קרה!

דגם זה מורכב מקונוס עשוי מתכת עם מקום אחסון בחלק העליון לפולי קפה שלא נטחנו עדיין ובתחתית, מקום לפולים שנטחנו הרגע. כמו כן, אם אתם דואגים לגבי מוליכות החום, המכשיר כולל פונקציית פעימות שתעזור להאט את תהליך החימום אפילו יותר.

יתרון נוסף הוא שיש בו חופש פעולה די נרחב יחסית למכשיר אוטומטי. בנוסף, התמחור שלו  בינוני יחסית, מה שהופך אותו לאפשרות מעולה. כך, אם אתם מחפשים מטחנת קפה שיכולה לספק לכם את הקפה המושלם להכנה רגילה וחמה כאחד מבלי לקרוע את הכיס – זו האפשרות האופטימלית.

האפשרות הידנית

אם אתם לא אוהבים מכשירים חשמליים, המטחנה הידנית הזאת ממותג שעתיד לגדול ולהיות נודע ביותר – זה בדיוק מה שצריך. מטחנה זו המאובזרת בשתי דסקיות קרמיות מספקת 18 אפשרויות טחינה שמהן ניתן לבחור את מה שהכי מתאים לכם. כך שתוכלו להיות רגועים שאין שום בעיה לעבור מטחינה גסה במיוחד לחליטה קרה, ועד לטחינה עד דק לבישול טורקי קלאסי.

יתרונות בולטים נוספים של מטחנה זו – קלילות וניידות מיטבית. כך שאם אתם נוודים מטבעכם, המטחנה הידנית הזאת תהיה מושלמת עבורכם!

בנימה זו, לא רק שהידית כאן היא נשלפת לטובת ניידות מירבית, אלא שהמכשיר הזה גם שקט יותר ב-90% מרוב המטחנות החשמליות. כך, בני משפחה או שותפים לא יתעוררו בבוקר בגלל הרעש שאתם עושים עם הליך הכנת הקפה שלכם.

מטחנת הקפה המסחרית הטובה ביותר בשוק

כאשר מחפשים מטחנת קפה מסחרית בעלת קיבולת גבוהה, יש כמה גורמים חשובים שיש להקפיד עליהם: מטחנה עם דסקיות גדולות שיפחיתו את תעבורת החום, טחינה אחידה ביותר לדיוק מרבי, ומיכל אטום לשמירה על הטריות. אחת האפשרויות הטובות ביותר שעונה על כל הדרישות האלה – Mazzer Robur.

מכשיר זה מיועד במיוחד לסביבות בעלות נפח גבוה, וזה אחד הדגמים הגדולים בסדרה של חברה זו. גודל המכשיר – 72 ס"מ, 24 ס"מ ו-31 ס"מ והמיכל בעל קיבלת של עד 1.8 ק"ג. בנוסף, הקוטר 71 מ"מ של מטחנת הדסקיות מספיק גדולה כדי לוודא שפולי הקפה שלכם יישארו קרירים, אפילו אם המכשיר עובד כל היום.

בעוד שלרוב מטחנות הקפה המסחריות יש מנינון שדורש מהבריסטה להניח את הפולים בסל המטחנה באופן ידני, מכשיר Robur E הוא הדגם הראשון ללא הפסקות באמצע התהליך. התהליך נעשה יעיל וחסר-הפסקות, ותפקידו של הבריסטה הוא רק לתכנת את המכשיר להפקת הכמות הנכונה באמצעות הגדרת הזמן.

יתר על כן, ניתן לכוונן את הגדרות הטחינה ושל כמות הקפה באמצעות מסך המגע הדיגיטלי. ברגע שמתרגלים לקידמה, המכשיר הזה מאפשר לכם ליצור את הקפה הטחון באיכות הטובה ביותר שיש.

מותגים מובילים של מטחנות קפה

Baratza

Baratza זה מותג שמייצר אך ורק מטחנות, כך שהוא מתמקד ביצירת מוצרים חדשניים ובאיכות הגבוהה ביותר בתחום זה. לא פלא שאחת המכונות שלהם הגיעו לרשימה הזאת! העיצובים שלהם מגיעים מסיאטל בארה"ב, הדסקיות שלהם מקורן מאירופה, והמכשירים מורכבים בטייוואן.

החברה גם עושה מאמץ לפעילות יותר ירוקה ואקולוגית באמצעות יצירת כמה מארזים למכשירים שלהם ודאגה לעשות חידושים למכשירים, וכן שיתופי פעולה עם עמותות שונות.

Breville

חברת Breville היא אחד המותגים הידועים ביותר בכל עולם הקפה… וכן מוצרי מטבח באופן כללי. הם ידועים בעיצובים הנירוסטיים והמרשימים שלהם המושגים באמצעות שימוש בפלדת אל-חלד איכותית וכן בשירות הלקוחות המעולה שלהם.

חברת Breville הוקמה באוסטרליה ב-1932 והצליחה להפוך למותג ידוע ברמה עולמית ולתת שירות למעל ל-70 מדינות. לקוחותיהם מעריכים בעיקר את העיצובים החדשניים שלהם המבוססים בעיקר על פידבק מהלקוחות, מה שמפתיח מכשירים מחושבים ביותר וקלים לתפעול אינטואיטיבי.

Capresso

חברה זו נופלת בחשיבותה איפשהו בין שני המותגים שצויינו מעלה. היא מספקת מספר סדרות של מוצרים המותאמים להכנת קפה ותה. המותג משווק ומגובה על ידי שחקן בולט בתעשייה – JURA inc, אך מציע מוצרים במחירים הרבה יותר נוחים, מה שמנגיש את המותג לקהל הרחב.

החברה הוקמה לפני זמן לא רב יחסית לאחרות – בשנת 1994, ומאז הוא הצליחה להגיע ליעדים מרשימים מאוד בתעשייה. אחד הפיתוחים החדשניים ביותר היה סדרת המכשירים המשולבים – מכונות קפה עם מטחנות קפה דסקיות, CoffeeTEAM. כך שאם אתם צריכים מעבר חלק ונוח ממטחנה למכונת האספרסו – Capresso זה בדיוק מה שדרוש לכם.

Hario

מותג Hario הוא כנראה ידוע בעיקר הודות למכונות הקפה שלהם טפטוף המהודרות שלהם. עם זאת, היכולות המרשימות שלהם משתרעות גם על היבטים אחרים של ייצור הקפה, כולל מטחנות, קומקומים בעלי צוואר ברבור, קנקני לחיצה צרפתיים ועוד.

החברה, שמשמעות שמה היא "מלך הזכוכית" הוקמה ב-1921 בטוקיו. מאז, הם השחיזו ושדרגו עד אינסוף את מוצריהם וכבשו את עולם הקפה בסערה. אחד הצדדים הבולטים ביותר בתוצרת של החברה, זה המוצרים האקולוגיים שלהם, הזכוכית העמידה בחום, גורמים קטנים ונעימים שמלהיבים את לבם של חובבי הקפה המושבעים.

HandGround

HandGround  זהו מותג חדש יחסית המוקדש לדבר אחד בלבד: ליצור מטחנת קפה אחת מושלמת. וכך, המוצר של חברה זו שהוצג כאן הוא למעשה היחיד שלהם. מדובר במותג חברתי הפועל רבות על בסיס הפידבק שהם מקבלים מהמשתמשים במטרה לשפר את העיצוב שלהם לכדי שלמות. יתכן מאוד שזה בדיוק המוצר שאתם צריכים.

לפיכך, הצוות של HandGround מציג את עצמו כ"קהילה של מעריצים נמרצים, מהנדסים ומעצבים העובדים קשה על פיתוח ציוד קפה חדשני.” הם התחילו את דרכם באתר גיוס המונים והמטחנה הייחודית שלהם זכתה לקהל עוקבים נלהב מאז ועד היום.

Krups

זהו שם מוכר נוסף בקרב קהילת חובבי הקפה. חברת Krups אחראית על ייצור מגוון רחב של ציוד מיועד להכנת קפה, כולל מסננים, מכשירי קפה, מכשירים אוטומטיים שונים וכן מטחנות קפה. החברה הגרמנית הוקמה ב-1846 ומאז נחשבת למומחית מובילה בתחום הכנת קפה ומזון.

עיצובי המוצרים שלהם נוטים לאסתטיקה מלוטשת, צבעי שחור וכסף, כך שהם מעניקים תשומת לב מוקפדת גם לפרטים הקטנים ביותר. הם חברו עם חברת Groupe SEB לטובת הייצור שלהם.

OXO

חברת OXO הוא מותג המתמחה בפישוט ושיפור של הפונקציונליות של המוצרים שבהם אנחנו משתמשים באופן יומיומי בבית שלנו. ב-25 השנים האחרונות הם שואפים ללא הרף לשפר כל מכשיר וכלי בבית בכדי שיהיה איכותי ומועיל יותר עבור הלקוחות שלהם. זה תרם לתדמית שלהם של חברה שאכפת לה ממשתמשיה, והפך אותה לאהובה עלה הכלל.

הם התחילו את דרכם עם קולפן תפוחי אדמה, אך אל תפחיתו בערכם של מוצרי הקפה שלהם. המטחנות דסקיות האוטומטיות שלהם מציעות ממשקים פשוטים ואינטואיטיביים, כך שלא יהיה שום אי הבנה או טעייה בדרכם אל המשקה האהוב עליכם.

Porlex

חברה נוספת שממקדת את פעילותה במטחנות בלבד. חברה יפנית זו הוקמה בשנת 1978 ומטחנת הדסקיות הקרמית שלהם הציבה רף גבוה מאוד לאיכות המטחנות עבור כל סצנת הקפה.

לא רק שהמטחנות של Porlex מעוצבות ביפן, הם גם מיוצרות שם. החל ממקום התכנון שלהם באוסקה לייצורם בקגושימה, מותג זה דואג שהמטחנות שלהם יעמדו בסטנדרטים גבוהים ומדויקים ביותר. והתוצאה בהתאם – מוצרים מהשורה הראשונה.

JavaPresse

מוצר אהוב במיוחד עם סיפור מעורר השראה – אנו בטוחים שחברת JavaPresse תרשים אתכם מאוד. הם מוכרים תערובות קפה, מטחנה, מכונת קפה על בסיס טפטוף וקנקן לחיצה צרפתי. המותג מקדיש את עצמו ליצירת שינוי בתעשיית הקפה ולהפיכתה לשקופה ואתית יותר.

באשר למגוון המוצרים שלהם, תוכלו לצפות לכלים באיכות הגבוהה ביותר בעלי מראה מקצועי ונקי. המטחנה שלהם עוררה את התלהבותם של אלפי אנשים, בגלל שהאמת היא שהיא אדירה, בעיקר אם אתם מעדיפים קפה בחליטה קרה.

לא משנה באיזו מטחנת קפה תבחרו, בכל מקרה תהיו קרובים יותר לכוס קפה טעימה ומהנה שמרוויחה המון מכך שאתם משקיעים בה זמן, מאמץ ואהבה.

זכרו, אופן טחינת הקפה שלכם משפיע במידה רבה על איכות התוצאה המתקבלת, לכן אנו מעודדים אתכם לתת כבוד לפולי הקפה, לטחון אותם באחריות וליהנות מהיצירה שלכם.

המטחנה המושלמת לחליטת קפה קרה

ככל שזה נוגע לחליטת קפה קרה, הדבר החשוב ביותר הוא לעשות טחינה גסה. בעוד שהשיטה שמשמשת אתכם לקפה שאתם מכינים באמצעות קנקן לחיצה צרפתי יכולה לעבוד גם במקרה הזה, אנחנו עדיין זקוקים לטחינה קצת גסה יותר כדי לספק את רצונם של חובבי הקפה הקר הנלהבים ביותר.

האפשרות החשמלית

מעלה צוין שמטחנת Capresso עובדת טוב עם קנקן לחיצה צרפתי. הודות ל-16 ההגדרות, החלק הנמוך יותר של 4 ההגדרות הגסות יותר יכולות להתאים גם לחליטה קרה!

דגם זה מורכב מקונוס עשוי מתכת עם מקום אחסון בחלק העליון לפולי קפה שלא נטחנו עדיין ובתחתית, מקום לפולים שנטחנו הרגע. כמו כן, אם אתם דואגים לגבי מוליכות החום, המכשיר כולל פונקציית פעימות שתעזור להאט את תהליך החימום אפילו יותר.

יתרון נוסף הוא שיש בו חופש פעולה די נרחב יחסית למכשיר אוטומטי. בנוסף, התמחור שלו  בינוני יחסית, מה שהופך אותו לאפשרות מעולה. כך, אם אתם מחפשים מטחנת קפה שיכולה לספק לכם את הקפה המושלם להכנה רגילה וחמה כאחד מבלי לקרוע את הכיס – זו האפשרות האופטימלית.

האפשרות הידנית

אם אתם לא אוהבים מכשירים חשמליים, המטחנה הידנית הזאת ממותג שעתיד לגדול ולהיות נודע ביותר – זה בדיוק מה שצריך. מטחנה זו המאובזרת בשתי דסקיות קרמיות מספקת 18 אפשרויות טחינה שמהן ניתן לבחור את מה שהכי מתאים לכם. כך שתוכלו להיות רגועים שאין שום בעיה לעבור מטחינה גסה במיוחד לחליטה קרה, ועד לטחינה עד דק לבישול טורקי קלאסי.

יתרונות בולטים נוספים של מטחנה זו – קלילות וניידות מיטבית. כך שאם אתם נוודים מטבעכם, המטחנה הידנית הזאת תהיה מושלמת עבורכם!

בנימה זו, לא רק שהידית כאן היא נשלפת לטובת ניידות מירבית, אלא שהמכשיר הזה גם שקט יותר ב-90% מרוב המטחנות החשמליות. כך, בני משפחה או שותפים לא יתעוררו בבוקר בגלל הרעש שאתם עושים עם הליך הכנת הקפה שלכם.

מטחנת הקפה המסחרית הטובה ביותר בשוק

כאשר מחפשים מטחנת קפה מסחרית בעלת קיבולת גבוהה, יש כמה גורמים חשובים שיש להקפיד עליהם: מטחנה עם דסקיות גדולות שיפחיתו את תעבורת החום, טחינה אחידה ביותר לדיוק מרבי, ומיכל אטום לשמירה על הטריות. אחת האפשרויות הטובות ביותר שעונה על כל הדרישות האלה – Mazzer Robur.

מכשיר זה מיועד במיוחד לסביבות בעלות נפח גבוה, וזה אחד הדגמים הגדולים בסדרה של חברה זו. גודל המכשיר – 72 ס"מ, 24 ס"מ ו-31 ס"מ והמיכל בעל קיבלת של עד 1.8 ק"ג. בנוסף, הקוטר 71 מ"מ של מטחנת הדסקיות מספיק גדולה כדי לוודא שפולי הקפה שלכם יישארו קרירים, אפילו אם המכשיר עובד כל היום.

בעוד שלרוב מטחנות הקפה המסחריות יש מנינון שדורש מהבריסטה להניח את הפולים בסל המטחנה באופן ידני, מכשיר Robur E הוא הדגם הראשון ללא הפסקות באמצע התהליך. התהליך נעשה יעיל וחסר-הפסקות, ותפקידו של הבריסטה הוא רק לתכנת את המכשיר להפקת הכמות הנכונה באמצעות הגדרת הזמן.

יתר על כן, ניתן לכוונן את הגדרות הטחינה ושל כמות הקפה באמצעות מסך המגע הדיגיטלי. ברגע שמתרגלים לקידמה, המכשיר הזה מאפשר לכם ליצור את הקפה הטחון באיכות הטובה ביותר שיש.

מותגים מובילים של מטחנות קפה

Baratza

Baratza זה מותג שמייצר אך ורק מטחנות, כך שהוא מתמקד ביצירת מוצרים חדשניים ובאיכות הגבוהה ביותר בתחום זה. לא פלא שאחת המכונות שלהם הגיעו לרשימה הזאת! העיצובים שלהם מגיעים מסיאטל בארה"ב, הדסקיות שלהם מקורן מאירופה, והמכשירים מורכבים בטייוואן.

החברה גם עושה מאמץ לפעילות יותר ירוקה ואקולוגית באמצעות יצירת כמה מארזים למכשירים שלהם ודאגה לעשות חידושים למכשירים, וכן שיתופי פעולה עם עמותות שונות.

Breville

חברת Breville היא אחד המותגים הידועים ביותר בכל עולם הקפה… וכן מוצרי מטבח באופן כללי. הם ידועים בעיצובים הנירוסטיים והמרשימים שלהם המושגים באמצעות שימוש בפלדת אל-חלד איכותית וכן בשירות הלקוחות המעולה שלהם.

חברת Breville הוקמה באוסטרליה ב-1932 והצליחה להפוך למותג ידוע ברמה עולמית ולתת שירות למעל ל-70 מדינות. לקוחותיהם מעריכים בעיקר את העיצובים החדשניים שלהם המבוססים בעיקר על פידבק מהלקוחות, מה שמפתיח מכשירים מחושבים ביותר וקלים לתפעול אינטואיטיבי.

Capresso

חברה זו נופלת בחשיבותה איפשהו בין שני המותגים שצויינו מעלה. היא מספקת מספר סדרות של מוצרים המותאמים להכנת קפה ותה. המותג משווק ומגובה על ידי שחקן בולט בתעשייה – JURA inc, אך מציע מוצרים במחירים הרבה יותר נוחים, מה שמנגיש את המותג לקהל הרחב.

החברה הוקמה לפני זמן לא רב יחסית לאחרות – בשנת 1994, ומאז הוא הצליחה להגיע ליעדים מרשימים מאוד בתעשייה. אחד הפיתוחים החדשניים ביותר היה סדרת המכשירים המשולבים – מכונות קפה עם מטחנות קפה דסקיות, CoffeeTEAM. כך שאם אתם צריכים מעבר חלק ונוח ממטחנה למכונת האספרסו – Capresso זה בדיוק מה שדרוש לכם.

Hario

מותג Hario הוא כנראה ידוע בעיקר הודות למכונות הקפה שלהם טפטוף המהודרות שלהם. עם זאת, היכולות המרשימות שלהם משתרעות גם על היבטים אחרים של ייצור הקפה, כולל מטחנות, קומקומים בעלי צוואר ברבור, קנקני לחיצה צרפתיים ועוד.

החברה, שמשמעות שמה היא "מלך הזכוכית" הוקמה ב-1921 בטוקיו. מאז, הם השחיזו ושדרגו עד אינסוף את מוצריהם וכבשו את עולם הקפה בסערה. אחד הצדדים הבולטים ביותר בתוצרת של החברה, זה המוצרים האקולוגיים שלהם, הזכוכית העמידה בחום, גורמים קטנים ונעימים שמלהיבים את לבם של חובבי הקפה המושבעים.

HandGround

HandGround  זהו מותג חדש יחסית המוקדש לדבר אחד בלבד: ליצור מטחנת קפה אחת מושלמת. וכך, המוצר של חברה זו שהוצג כאן הוא למעשה היחיד שלהם. מדובר במותג חברתי הפועל רבות על בסיס הפידבק שהם מקבלים מהמשתמשים במטרה לשפר את העיצוב שלהם לכדי שלמות. יתכן מאוד שזה בדיוק המוצר שאתם צריכים.

לפיכך, הצוות של HandGround מציג את עצמו כ"קהילה של מעריצים נמרצים, מהנדסים ומעצבים העובדים קשה על פיתוח ציוד קפה חדשני.” הם התחילו את דרכם באתר גיוס המונים והמטחנה הייחודית שלהם זכתה לקהל עוקבים נלהב מאז ועד היום.

Krups

זהו שם מוכר נוסף בקרב קהילת חובבי הקפה. חברת Krups אחראית על ייצור מגוון רחב של ציוד מיועד להכנת קפה, כולל מסננים, מכשירי קפה, מכשירים אוטומטיים שונים וכן מטחנות קפה. החברה הגרמנית הוקמה ב-1846 ומאז נחשבת למומחית מובילה בתחום הכנת קפה ומזון.

עיצובי המוצרים שלהם נוטים לאסתטיקה מלוטשת, צבעי שחור וכסף, כך שהם מעניקים תשומת לב מוקפדת גם לפרטים הקטנים ביותר. הם חברו עם חברת Groupe SEB לטובת הייצור שלהם.

OXO

חברת OXO הוא מותג המתמחה בפישוט ושיפור של הפונקציונליות של המוצרים שבהם אנחנו משתמשים באופן יומיומי בבית שלנו. ב-25 השנים האחרונות הם שואפים ללא הרף לשפר כל מכשיר וכלי בבית בכדי שיהיה איכותי ומועיל יותר עבור הלקוחות שלהם. זה תרם לתדמית שלהם של חברה שאכפת לה ממשתמשיה, והפך אותה לאהובה עלה הכלל.

הם התחילו את דרכם עם קולפן תפוחי אדמה, אך אל תפחיתו בערכם של מוצרי הקפה שלהם. המטחנות דסקיות האוטומטיות שלהם מציעות ממשקים פשוטים ואינטואיטיביים, כך שלא יהיה שום אי הבנה או טעייה בדרכם אל המשקה האהוב עליכם.

Porlex

חברה נוספת שממקדת את פעילותה במטחנות בלבד. חברה יפנית זו הוקמה בשנת 1978 ומטחנת הדסקיות הקרמית שלהם הציבה רף גבוה מאוד לאיכות המטחנות עבור כל סצנת הקפה.

לא רק שהמטחנות של Porlex מעוצבות ביפן, הם גם מיוצרות שם. החל ממקום התכנון שלהם באוסקה לייצורם בקגושימה, מותג זה דואג שהמטחנות שלהם יעמדו בסטנדרטים גבוהים ומדויקים ביותר. והתוצאה בהתאם – מוצרים מהשורה הראשונה.

JavaPresse

מוצר אהוב במיוחד עם סיפור מעורר השראה – אנו בטוחים שחברת JavaPresse תרשים אתכם מאוד. הם מוכרים תערובות קפה, מטחנה, מכונת קפה על בסיס טפטוף וקנקן לחיצה צרפתי. המותג מקדיש את עצמו ליצירת שינוי בתעשיית הקפה ולהפיכתה לשקופה ואתית יותר.

באשר למגוון המוצרים שלהם, תוכלו לצפות לכלים באיכות הגבוהה ביותר בעלי מראה מקצועי ונקי. המטחנה שלהם עוררה את התלהבותם של אלפי אנשים, בגלל שהאמת היא שהיא אדירה, בעיקר אם אתם מעדיפים קפה בחליטה קרה.

מטחנות קפה בסגנון וינטאג’? האם הם עובדים כמו שצריך?

זה תלוי. אפשר לקנות מטחנה בסגנון וינטאג’ שיוצרה לאחרונה תתפקד באותה היעילות כמו כל מטחנה עדכנית למראה. מצד שני, אם אתם רוכשים וינטאג’ של ממש – הכול תלוי במצב שבו המוצר נמצא בזה הרגע וכמה תשקיעו בשחזורו.

באופן כללי, מטחנות וינטאג’ נוטות להיות פחות מגוונות ממה שהתרגלתם אליו עם המטחנות המודרניות ומרובות ההגדרות. עם זאת, רבות מהם ניחנו בכמה הגדרות טחינה, כך שתוכלו להסתדר לא רע. ובמידה רבה הכול תלוי בציפיות שיש לכם מכל מכשיר שכזה.

על מה לשים לב כשקונים

אם אתם מעוניינים לקנות מוצר וינטאג’ של ממש או פריט עתיק כלשהו, יש מגוון רחב של מקומות שאליהם ניתן לפנות. למשל, חנויות מקוונות של Etsy, או פלטפורמות מסחר של אספנים, אם אתם מעדיפים שלא לצאת מהבית. ואם כן, אתם תמיד יכולים לחפש בשוק הפשפשים ובירידי ענתיקות שונים.

כך או כך, יש כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם:

חלקים חסרים: ברגים, מגירת התפסן, הידית, מנגנון הגדרת המטחנה וכו’. יש דברים שניתן להחליף – אך יש כאלה שלא. חשוב לוודא שאתם יסודיים בבדיקות שלכם.

המצב של הדסקיות – אין ספק שאחד החלקים החשובים ביותר במטחנה, אלו הדסקיות עצמם. לכם חשוב מאוד לבדוק אותן, על מנת לוודא שהן לא שחוקות או סדוקות.

עובש או חלודה: מטחנות וינטאג’ רבות כוללות בתוכן רכיבי עץ שעשויים להיהרס עם הזמן. בנוסף, חלקי מתכת מסוימים עשויים להחליד לאחר חשיפה למים. כך שחשוב לבדוק את מגרת התפסן של פולי הקפה הטחונים כדי להבטיח שלא נופלים לשם שבבי חלודה.

ההמלצה שלנו

אם אתם מקווים לדלג על עבודת החיפושים והשחזורים של מטחנת הוינטאג’ שלכם, להלן המלצה שתעזור לכם ליהנות מהאסתטיקה העתיקה ללא כל הבלגן.

אתם מקבלים כאן מטחנה העשויה מעץ ורכיבי פטינה ידניות ועתיקות – לצד מנגנון נירוסטה עם אחריות לכל החיים – וקשה מאוד לסרב לאפשרות הזאת. העיצוב נותן כבוד למראה המקורי מאמצע המאה ה-19, אך מאפשר ליהנות מתרכובת מודרנית של כל הרכיבים הפנימיים.

ניתן לשנות את הגדרות הטחינה באמצעות כוונון המתג שמתחת לידית, ובסך הכול המטחנה הזאת משתלבת יפה עם סגנון צרפתי. בסופו של דבר, אמנם המחיר עשוי להיות מעט גבוה לחלקנו, סביר להניח שהמטחנה הזאת תעבור לדורות הבאים במשפחה שלכם. ותוכלו להרגיש גאווה גדולה כשהיא תעמוד אצלכם במטבח.

ואם אתם מחפשים משהו במחיר נגיש יותר, אפשר להתפשר קצת על חלק מהעמידות ותוחלת החיים הארוכה תמורת מחיר נמוך יותר. מטחנת הקפה הידנית Norpro זו אפשרות נוספת ואהבות במיוחד בקטגוריית מטחנת הקפה, והיא עולה חמישית מהמחיר הגבוה.

ושיהיה לכם יום קפה!

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎