[rank_math_breadcrumb]

פולי קפה מברזיל

שדה קפה מברזיל

תוכן עניינים

היסטוריה של קפה מברזילי

קפה מברזיל נחשב לאחד מסוגי הקפה הנפוצים ביותר בעולם ואחד הטעימים שיש.

קפה הגיע לברזיל על ידי פרנסיסקו דה מלה פאלתה בשנת 1727 מקאיין, גיאנה הצרפתית. כיום ברזיל היא יצרנית הקפה הגדולה בעולם והופכת לשחקן משמעותי בתעשיית הקפה המיוחדת. זני הקפה בורבון, טיפיקה, קטוררה ומונדו נובו מגדלים במדינות פאראנה, אספיריטו סנטוס, סאו פאולו, מינאס גיר, ובאהיה.

כאשר ארגון הקפה הבינלאומי (ICO) והמכון הברזילאי do Café (IBC) קבעו מכסות לייבוא ​​וייצוא של קפה, הוא הגן על כמה יצרנים בברזיל תוך שהוא מדרדר את תחום הקפה המיוחד. מאז שנקבעו מכסות, היה צפוי נפח. למרבה הצער, הדגש היה על מחירי קפה וכמות ולא על איכות. יצרני הקפה הברזילאים היו מערבבים יחד קפה איכותי יותר עם קפה ברזילאי לא איכותי כדי לענות על דרישות מערכת המכסות. היצרנים שינו את שם הקפה לסנטוס 1, סנטוס 2 וכו ', היכן שסנטוס היה הנמל שאליו ייצא הקפה. בתחילת שנות ה -90 הממשלה החדשה בברזיל שברה את מכסות וחוקי ההגנה לתעשיית הקפה והסוכר. לאחר מכן, גם ה- IBC וגם ה- IAA (סוכר) נסגרו. זה הביא למהפכה באופן ייצוא הקפה בברזיל, ובכך הביא לרפורמה באופן גידול, עיבוד וטיפול בקפה. לאט לאט התגלה מגוון הקפה המדהים הזמין בברזיל כאשר הצרכנים מימשו את זכותם החדשה לרכוש קפה מיוחד המיוחד לחווה.

כיום, פולי קפה של ברזיל אינם משמשים רק לתערובות קפה. כעת, לאחר שהם לא מעורבבים מראש עבורנו אנו יכולים לקלות אותם כראוי כדי להעצים את המאפיינים המגוונים שלהם. ואז, אם רוצים, ניתן לערבב את הקפה הקלוי יחד כדי להשיג תערובת אספרסו עשירה, נועזת וחלקה יותר. מאז התמוטטות ה- IBC ומערכת המכסות צריכת הקפה הפנימית בברזיל גדלה. גם ייצוא הקפה לארצות הברית גדל. הקפה המיוחד של ברזיל נמצא בעלייה ואין לראות ברזיל עוד מדינה המתאימה רק לערבוב.

גודל מטעי הקפה בברזיל

הרוב המכריע של חוות הקפה בברזיל הוא פחות מעשרה דונם. על פי Diagnostico da Cafeicultura em Minas Gerais, 71% מהמשקים פחות מ -10 דונם, 25% מהחוות היו פחות מ 50 דונם, ורק 4% מהחוות היו גדולות מ 50 דונם.

ברזיל היא יצרנית הקפה הגדולה בעולם ומייצרת כ -25% מהיצע הקפה בעולם. שמונים אחוז מהקפה מברזיל הוא ערביקה.

שיטות לעיבוד קפה

ברזיל מעבדת את הקפה שלה בשיטות רטובות (מכובסות), יבשות (טבעיות) וחצי מכובסות (מעורות טבעיות). הרוב המכריע של פולי הקפה של ברזיל עדיין מעובדים בשיטה היבשה מכיוון שברזיל היא אחת המדינות הבודדות בעולם שיש לה מזג אוויר מתאים לעשות זאת בהצלחה. בשל עונותיהם היבשות והרטובות של ברזיל, הבשלת הפריחה והדובדבן היא הומוגנית. זה מאפשר לברזילאים לקצור קפה באמצעות שיטת קטיף הרצועות ו / או מכנית. למרות שבצורה זו שנקצרים גם דובדבנים מתחת לבשלות ואף בשלות יתר, עיבוד זהיר יסיר בקלות את דובדבני הקפה האלה. מניסיוני, מצאתי שבברזיל יש אחת ממערכות העיבוד המתקדמות והמטופלות ביותר בתעשייה.

תהליך יבש:

קפה מעובד יבש (מעובד באופן טבעי) מיובש כשהוא עדיין בדובדבן. לפני הייבוש יוסרו רק דובדבנים שצפים. מכיוון שהקפה מיובש במגע עם הריר המתוק, הקפה יהיה כבד בגופו, מתוק, חלק ומורכב. קפה זה הוא גם אחד המורכבים ביותר להתמודדות עם זמני הייבוש הארוכים ואפשרות התסיסה. עם זאת, מכיוון שקפה מעובד יבש קשה יותר, ברזיל השקיעה זמן וכסף משמעותיים בפיתוח מערכות ייבוש חדשות ושיטות ייבוש למניעת תסיסה.

תהליך רטוב:

קפה לעיבוד רטוב הוא שיטה חדשה יחסית להסרת ארבע השכבות המקיפות את פולי הקפה. תהליך זה מביא קפה שהוא נקי יותר, בהיר ופירותי יותר. עיבוד רטוב נעשה בחלק קטן יחסית לעיבוד יבש בברזיל, אך מציע מימד נקי יותר ובהיר יותר לקפה הברזילאי.

עיסה טבעית:

שיטת העיסה הטבעית מורכבת מעיסת קפה, אך פליטת שלב התסיסה להסרת עור הכסף. התוצאה היא משקה שיש לו מאפיינים של קפה יבש וגם מעובד רטוב. לרוב הוא מתוק יותר מקפה מעובד רטוב, יש בו חלק מגופו של קפה מעובד יבש, אך גם שומר על חלק מהחומציות של קפה מעובד רטוב. סוג זה של עיבוד יכול להתרחש רק במדינות בהן הלחות נמוכה ואת הקפה המכוסה ברירית המתוקה ניתן לייבש במהירות ללא תסיסה. ברזיל הפכה את השיטה למפורסמת ומייצרת כמה מהקפה הטבעי בעיסה הטובה ביותר. כל עשרים הזוכים בתחרות גביע הגורמה בברזיל בשנת 2000 עיבדו את הקפה בשיטה הטבעית העיסה.

עבר מחדש:

יש סוג אחר של קפה שהופיע בשוק שנקרא מחדש או צימוקים. קפה זה צף ובדרך כלל מושלך עם שאר הצפים. עם זאת, יש להם פרופיל טעם שחלק ממיטב המומחים הטובים בעולם מוצאים הרבה יותר מתוק מקפה בעיסה מסורתית. הדובדבנים צפים מכיוון שהתייבשו זמן רב מדי על העץ לפני שנאספו. זה, לעומת זאת, מאפשר לפולים לקיים אינטראקציה עם הריר במשך זמן רב יותר לפני תחילת התסיסה. הפולים מוסרים משאר המצופים באמצעות מערכת חבית שפיתח אדוארדו סמפיו בברזיל. לאחר מכן עוברים את פולי הקפה מחדש ומולפים. לאחר מכן ניתן לכבס אותם או להשתמש בהם כטבעי טבע בעיסה. הזמינות של הקפה שהועבר מחדש בצורה מתונה היא מוגבלת מאוד מכיוון שהיא בעיקר ניסיונית בשלב זה. שאל את הספק הברזילאי שלך אם הם מפרידים בין סוג קפה זה לבין מאפייני הטעם שיש לקפה זה. יתכן שזו אפשרות נוספת לתערובת אספרסו והיא עשויה להפוך לקטגוריה הרביעית של עיבוד קפה.

כמו במדינות אחרות הפרמטר המשמעותי ביותר בטעם הקפה הוא שיטת עיבוד הקפה. לאחר עיבוד קפה, יש ניואנסים עדינים יותר בגלל מאפיינים אזוריים שיכולים להשתלט. ישנם כמה אזורים בהם מגדלים קפה בברזיל, כל אחד גדול דיו כדי להיות בפני עצמו.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎