[rank_math_breadcrumb]

שאלת נפוצות על גידול שיח קפה

שיח קפה

תוכן עניינים

כל מה שרצית לדעת על גידול שיח קפה ביתי

בין אם נולדת עם אהבה מטורפת לגידול צמחים וגם אם פחות, סביר להניח שמעולם לא ניסית לגדל שיח קפה בבית. רבים סקרנים לגבי תהליך גידול הקפה ומעוניינים ללמוד כמה שיותר. אם אתה רוצה לגדל שיח קפה, אנו רוצים לעזור! אספנו את התשובות לשאלות הנפוצות ביותר שנשאלות כשמדובר בגידול קפה ביתי, בחצר האחורית, בגינה או בחווה.

  1. כמה פעמים צריך להשקות את שיח הקפה?
    תלוי בגורמים פנימיים וחיצוניים, יהיה עליכם להתאים את שיטות ההשקיה שלכם כמו בכל סוג אחר של צמח. כלל אצבע טוב הוא להשקות אותו באופן קבוע, בערך פעם בשבוע עם 1/3 כוס מים. האדמה צריכה להישאר לחה אך לא לשחות במים. תעקבו אחר השיח עם סימני התייבשות הכוללים עלים יבשים. כשאתם בספק, לעולם לא להשקות עם יותר מידי מים. פשוט תן לו מעט מים כדי לראות אם הוא מתגבר ותוסיף בהתאם.
  2. כיצד יש לגזום את שיח הקפה?
    טיפול בשיח הקפה כולל גיזום בעת הצורך. החל מהשתילה הראשונית ועד הבשלות, אתם תמיד רוצים לעזור לשיח בכיוון הצמיחה שלו. שלטו  בגובהו ורוחבו על ידי הגבלת הענפים החדשים. לצורך גיזום, דאגו להסיר את כל הענפים המתים והעלים שנפלו. מזמרה חדה תחתוך ביעילות את הענפים בקלות. גיזמו גבעולים בזווית של 45 מעלות מעט מעל ציר העלה. אל תדאגו אם אתה טועים – צמחי קפה גמישים ויחזרו לגדול גם אם הם גזומים יתר על המידה.
  3. כמה מהר צומח שיח קפה?
    לשיח הקפה לוקח שנים רבות להתבגר, להנביט פרחים ולהפיק פולי קפה. אמורים לראות צמיחה בסנטימטרים בתוך כמה חודשים, כאשר הצמח יגיע לגובה של 2 מטר לאחר השנה הראשונה. למרות שזה עשוי להיראות כקצב צמיחה מהיר יחסית, זכרו תמיד שייקח שנים נוספות עד שהצמח יפרח וייצר ופלים מוכנים לקטיף.
  4. עד איזה גובה צומח שיח הקפה?
    גידול צמחים משלך הוא תחביב מרגש, לא משנה אם יש לך גן אדן חלון או חלקת אדמה חקלאית גדולה בחוץ. עם זאת, עליכם לזכור שגידול שיח קפה הוא מעט מטעה – במיוחד מכיוון שהוא יכול לצמוח גבוה למדי. כדי לתכנן כראוי כיצד ואיפה לגדל עץ קפה, עליך לדעת כמה גבוה צמח קפה גדל. בדרך כלל, עץ קפה בגודל בוגר גובהו 6 מטר ורוחבו 3 מטר. כמובן, עצים בודדים עשויים להשתנות בגובהם.
  5. כמה יבול מביא שיח קפה אחד?
    אולי השאלה החשובה ביותר – כמה כוסות קפה מייצר שיח קפה? בתוך כל דובדבן שתי פולי קפה. שיח קפה יכול לייצר בממוצע 4,000 פולים בשנה או בערך משקל אחד לשני קילו קפה. אם אתה באמת רציני ליהנות מקפה מגידול ידך לעיתים קרובות, עליך לשקול לגדל הרבה שיח קפה בבת אחת.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎