[rank_math_breadcrumb]

הקשר בין שתיית קפה לבריאות השיניים

תוכן עניינים

רבות נחקר על הקשר בין שתיית קפה מרובה לבין בריאות השן – תוצאות מחקרים הגיעו למסקנות מכאן ומכאן והיו גם כאלו שיצאו בהמלצות היכולות לסייע בשמירה על בריאות השן לאורך זמן גם כאשר שתיית הקפה היא יום יומית ואף יותר

הדעה הרווחת כי קפה מזיק לשיניים באופן מובהק מתגלה עם הזמן כסטיגמה חסרת בסיס. לא זאת בלבד ששתיית קפה על בסיס יום יומי לאו דווקא פוגעת בבריאות השן, מחקרים מסוימים מוכיחים כי לשתיית קפה יש תפקיד בשמירה על בריאות השן ושמירה על הבריאות בכלל.

קפה – הסוד הוא בצבע

עובדה ראשונה שנפוצה בקרב הציבור, אך גם היא לא בהכרח מובהקת היא ששתיית קפה על בסיס יום יומי גורמת לשינוי צבע השן. אז נכון, יכול להיות ששתיית קפה לאורך שנים יכולה לשנות את גוון השן באופן מסוים, אך אין לדעת אם שינוי הצבע לא נגרם בעצמו מכורח הגיל ומאכילת מאכלים נוספים.

בנוסף, אפשר להגיע אל מעבדת שיניים ובה להתאים סדים שונים לצורת השיניים ולהשתמש בחומרים להלבנת שיניים. כך מונעים שינוי טבעי של צבע השן שעלול להיגרם מצריכת חומרים שונים.

חומציות הקפה

נזקים שונים נגרמים לשיניים בעקבות פגיעה בשכבה החיצונית של השן שנגרמת מצריכה של מגוון חומרים בעלי חומציות גבוהה. חומציות גבוהה נמצאת בכל מיני משקאות מתוקים הנפוצים בעולם המערבי, מוגזים ושאינם מוגזים וגורמים לחדירות של השכבה החיצונית, באופן כזה שבסופו של דבר השן ניזוקה.

המשקה הממכר, הרי זהו הקפה, מתהדר בחומציות נמוכה יותר, ועל כן לא נמנה מבין המשקאות והמאכלים החומציים הגורמים לבריאות הפה והחניכיים להיות במצב ירוד. אז כפי שיודעים מי שעובדים בכל מחרטה דיגיטלית קפה הוא אולי משקה מאתגר, אבל לא משהו שצריך להימנע ממנו לגמרי.

נוגדי חמצון

נוגדי חמצון הם מרכיבים שנמצאים בפירות וירקות ומסייעים בשמירה על בריאות הפה והשיניים. מחקרים מוכיחים כי במשקה הקפה ישנו ריכוז גבוה של נוגדי החמצון, לעיתים אף יותר מפירות וירקות מסוימים, וצריכה מבוקרת שלו יכולה לסייע בשמירה על בריאות הפה והחניכיים ועל בריאות באופן כללי.

אופן הרגלי הצריכה

אז איך ניתן ליהנות מקפה ובריאות? הרגלי צריכת הקפה שלכם יכולים להיות מבוקרים: זאת אומרת, במקום כוס קפה שמונחת על שולחנכם במשך כל היום והשתיה היא ממושכת, ניתן להגביל את שעות השתיה למספר פעמים ביום ולהרוויח את האפקט של הערנות והריכוז מבלי לפגוע בשיניים.

צחצוח שיניים

הצורך בצחצוח שיניים לאחר כל כוס קפה, שגוי גם הוא. הדרך הנכונה היא להקפיד על צחצוח פעמיים ביום בוקר וערב, ולאחר שתיית קפה רק לשטוף את הפה במים. שמירה נכונה על היגיינת השן, תבטיח לכם הנאה מצריכת קפה ומאכלים שונים ללא רגשות אשם מיותרים.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎