[rank_math_breadcrumb]

חשיבות שתיית הקפה עם מים מסוננים ונקיים

תוכן עניינים

אוהבי קפה אמיתיים, וגם אלו שרק חובבים, יודעים לזהות כוס קפה טובה כשהיא מונחת בכף ידם, טעמי לוואי לעומת זאת, ניתן לזהות כבר ממרחקים ואין ספק שהם פוגמים באופן קשה בהנאה מכוס קפה טובה – אז איך בכל זאת ניתן ליהנות מכוס קפה ללא טעמי לוואי?

על מנת שכוס קפה תהיה טעימה וארומטית כמו שצריך יש כמה פרמטרים שצריכים להיות מושלמים, סטיה מעטה ימינה ושמאלה בחלק מתהליך הכנת הקפה, תפגום בטעם של כוס הקפה, לא משנה כמה נשקיע בשאר המרכיבים. התוצאה תלויה זני פולי הקפה, בדרגת הקלייה שלהם, בטחינה שלהם, ברמת הטריות שלהם וכמובן באיכות המים שבהם משתמשים להכנת הקפה.

פולי קפה – עניין של טעם

בנושא פולי הקפה יש דעות מגוונות. הזנים הם לא רבים אך מגיעים ממדינות רבות המתמחות בגידול של פולי קפה וכל אחד יכול להתחבר לטעם שהוא אוהב. טעמו של הקפה יכול להיות מושפע עד מאד מזן הפולים שנבחרו, חלק יתחברו לכוס קפה יותר מרה ויש שיתחברו דווקא לקפה עם חמיצות מסוימת. אך אילו טעמים שבדרך כלל רצויים בכוס קפה ולא נחשבים לטעמי לוואי.

מכונות קפה ביתיות ומוסדיות

עד שפולי הקפה מגיעים לשלב הקלייה הביתית או המסחרית, עובר עליהם תהליך ארוך. אך עם זאת, מכונת אספרסו ביתית, לא תעשה את אותו התפקיד כמו מכונת קפה מקצועית הנמצאת בדרך כלל במקומות שמכינים בהם קפה בכמות מסחרית.

הטעם מושפע מאד מהדרך בה הבריסטה מכין את הקפה, על אף שזהו השלב האחרון לפני הגעת כוס הקפה אל ידיו של הלקוח. טעמי לוואי יכולים להתקבל מחריכת יתר של הקפה או מדלילות של הנוזל המתקבל בסוף.

מים מסוננים – הבדל גדול

גם למים המשתתפים בתהליך הכנת הקפה יש תפקיד גדול והשפעה גדולה על טעמו הסופי של הקפה. אמנם, אין לנו יכולת לשלוט על כל המים המשתתפים בתהליך הכנת הקפה, אך מרגע הגעת הפולים הקלויים לידיים שלנו, ההחלטה היא שלנו. מים מסוננים יכולים לעשות הבדל גדול בין כוס קפה עם טעם לוואי או בלי טעם לוואי ועל כן כדאי מאד לשקול התקנת מסנני מים כאשר רוכשים מכונת קפה, ביתית או מוסדית.

מסנני מים – סוגים רלוונטיים

כאשר מכינים קפה על בסיס יום יומי בבית, עם מכונת אספרסו, אפשר לבחור אילו מסנני מים יהיו נוחים יותר לקבלת מים מסוננים להכנת קפה. השיקולים יכולים להיות המקום שישנו במטבח לטובת מטהר מים ובעוד גורמים שקיימים בכל בית.

כאשר משתמשים במים מסוננים בבית קפה או במכונת קפה מוסדית שעובדת באופן בלתי פוסק, כדאי שמהברז יצאו תמיד מים מסוננים ועל כן יש לשקול התקנת מסנני מים עמידים יותר, עוד בתחילת הצנרת, שיעמדו בעומס השימוש.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎