[rank_math_breadcrumb]

חשיבות מרכך מים למכונת קפה

מרכך מים למכונת קפה

תוכן עניינים

האבנית במדינת ישראל נמצאת במים בריכוז גבוה באופן יחסי למדינות אחרות, עקב כך מכשירים רבים העובדים עם מים כמו מכונת כביסה ומדיח כלים ניזוקים במידה ולא מטפלים באופן שיטתי בנזקי האבנית – גם מכונות קפה עלולות להינזק אם לא ידאגו לריכוך המים העוברים בה באופן יום יומי

על מנת ליהנות מכוס קפה משובחת שיוצאת ממכונת קפה, ביתית או תעשייתית, חשוב לשמור על כמה כללים. שמירה על איכות פולי הקפה בהם משתמשים, קליה נכונה של הקפה וחימומו לדרגה הנכונה, וכמובן המים שזורמים במכונה. אבנית עלולה להשפיע גם על הטעם הסופי של הקפה וגם על אורך החיים של מכונת הקפה. אז איך אפשר להימנע מטעמי לוואי ותקלות מיותרות?

מרככי מים לשימוש מוסדי

מרככי מים מגיעים בוואריאציות שונות וחשוב לבדוק ולהחליט מה מתאים לשימוש שלכם. ישנה מערכת לריכוך מים שמונעת אבנית מכל המים הזורמים בצנרת, החל מאיפה שמתקינים את מרכך המים. הבחירה הזאת יכולה להיות טובה עבור מי שמנהל בית קפה או מי שמחזיק מכונה מוסדית שמכינה קפה במשך כל היום, או לפחות פרק זמן נכבד ממנו.

מרככי מים לשימוש ביתי

מרכך מים יכול להיות גם לשימושים יותר מינוריים, כשיש מכונת קפה ביתית ומעוניינים למנוע מאבנית להגיע אליה. מה עושים? בוחרים במערכת לטיפול באבנית נקודתית יותר ומתקינים אותה קרוב לצינור המים שמוביל למכונת הקפה.

אך יש לקחת בחשבון שהחלטה שכזאת אמנם תטיב עם הקפה, אך לא תפתור את בעיית האבנית באופן שיטתי: שאר המים הזורמים בבית יכילו אבנית בדיוק כמו לפני התקנת מערכת ריכוך מים.

מרככי מים ייעודיים לקפה

כפי שנאמר, אבנית יכולה להשפיע על הקפה במספר דרכים, ביניהם השפעה על הטעם הסופי של הקפה, והקניית אורך חיים קצר יותר למכונות קפה בהן עוברים מים רוויי אבנית. בנוסף למידע הזה, במים באופן כללי ישנם גם מלחים שונים שהימצאותם יכולה להשפיע על טעמו של הקפה.

עקב כך, ישנם מרככי מים המיועדים לצנרת של מכונת קפה, מרככים לקפה. התקנת מרכך קפה במכונת הקפה הביתית או המוסדית, תעניק לקפה טעם טהור ונטול טעמי לוואי הנגרמים ממלחים הנמצאים במים ומיותרים לטעם הקפה.

איך ניתן להחליט איזה מרכך לקפה כדאי להתקין?

בנושא הזה כדאי להתייעץ עם יודעי דבר. מאחר ושוק מרככי המים ומרככי הקפה רווי במוצרים שונים לשימושים שונים ומגוונים, כדאי להתייעץ עם אדם המבין במערכות מסנני מים או באדם המבין במכונות קפה ביתיות או תעשייתיות.

כמובן שלכל מכונת קפה יעוד משלה ועל כן הומצאו טכנולוגיות שונות בתחום מרככי המים והמסננים על מנת לתת מענה לכל צורך ושימוש. במכונת קפה בשימוש ביתי, ההמלצה תהיה שונה לגמרי ממכונת קפה תעשייתית או מוסדית שמשמשת קהל רב.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎