[rank_math_breadcrumb]

מכונות אספרסו הטובות ביותר עבור המטבח שלכם

מכונות אספרסו

תוכן עניינים

הודות לתחכום הרב של יצרניות מכונות קפה, תוכלו להפוך לבריסטה משל עצמכם ותכינו את כוס האספרסו המושלמת במטבח שלכם.

אם אי פעם רציתן להכין את האספרסו שלכם, אז כדאי לכם להקדיש את הזמן ולעיין ברשימה המורחבת שהכנו בשבילכם עם כל מכונות אספרסו המושלמות שיעשירו את המטבח שלכם.

אנו בטוחים שברשימה זו תמצאו את המוצר המתאים בשבילכם, כך שתוכלו להפסיק לצאת לבתי קפה מופקעים בכל פעם שתשתוקקו לכוס אספרסו ממריץ.

סקירה זריזה: עשר מכונות האספרסו הטובות ביותר בשוק

רק התחלתם?

כוס אספרסו טובה היא לא נחלתם של בתי קפה והבריסטות. באמצעות מכשירי אספרסו שכל אחד יכול להרשות לעצמו, תוכלו לבשל קפה מעולה בבית, כך שתוכלו לחסוך כסף רב וגם לגבש מיומנות חשובה מעין כמוה במסגרת הביתית.

מה הדבר הטוב ביותר במכשירים האלה? הם משלבים פשטות עם מחיר נגיש. כך, תוכלו להכיר את התחום מבלי לקרוע את הכיס, אך גם מבלי להתפשר על הטעם

מכונות אספרסו:

De’Longhi EC155 15 BAR – מכשיר להכנת אספרסו וקפוצ’ינו

מכשיר זה מבית דלונגי אינו רק נגיש ביותר מבחינת תקציב, אלא גם אחת ממכונות האספרסו המומלצות ביותר לקבלת ביצועים מיטביים. המכשיר כולל דוד עמיד עשוי נירוסטה ובעל עיצוב מסוגנן, כך שזו תהיה תוספת מדהימה לכל מטבח. ניתן להשתמש במכשיר זה בקפסולות או בקפה טחון הודות לפונקציה כפולה של מאחז הפילטר המוגנת בפטנט הכוללת שני תרמוסטטים נפרדים המאפשרים שליטה מוחלטת גם על הים וגם על הקיטור, לקבלת כוס אספרסו מושלם בכל פעם.

De’Longhi EC155 15 BAR - מכשיר להכנת אספרסו וקפוצ’ינו

מכונת האספרסו Mr. Coffee Cafe Barista Espresso Maker

אם דרושה לכם דרך פשוטה להכין אספרסו, קפוצ’ינו או אפילו לאטה, המכשיר הזה הוא התשובה בשבילכם. הוא כולל פאנל שליטה באמצעות נגיעה אלת המאפשרת להכין כל סוג משקה שתרצו. תזכו אפילו במקציף חלב אוטומטי שיעזור לכם לקבל את הקפוצ’ינו והלאטה הקרמיים ביותר מבלי לצאת מהבית. בנוסף, המגש המתכוונן מתאים לכוסות בכל גודל, והניקוי של המכונה פשוט ביותר, משום שכל מאגר מוסר בקלות עם תום השימוש. כך שאם אתם מחפשים אחר הפיתרון הפשוט והניח, Mr. Coffee Cafe Barista Espresso Maker צריך לככב ברשימת המשאלות שלכם.

Gaggia Classic Pro

דגם זה הוא הגרסה המעודכנת של Gaggia Classic שכבר קיבלה שבחים בעבר. הממשק הפשוט והידידותי למשתמש נשאר כפי שהיה בגרסה הראשונית, אך מה שמעורר את ההתלהבות שלנו, זה צינור הקיטור. למרות שהיא עשויה להיראות קצת לא במקום, היא למעשה מאפשרת ליצור קצף קטיפתי ביותר עם קצת אימון. הכוסות לכשעצמן הן מרשימות כרגיל ודומה לגרסה המקורית שהייתה אהובה על ידי בריסטות מזה עשור. אין לנו ספק שגם דגם זה ישרת את קהילת חובבי הקפה נאמנה, לא פחות מקודמו, או אפילו יותר טוב.

מערכת Mr. Coffee Automatic Dual Shot Espresso/Cappuccino (ECMP50)

אם ההמצלצה הראשונה שלנו על מכשיר מבית Mr. Coffee משכה את תשומת לבכם אך הנכם מעוניינים בפתרון זול ונגיש יותר, זו עשויה להיות הבחירה המושלמת עבורכם. אתם מחליטים על הכול באמצעות עצירת המזיגה באופן ידני וכן שליטה מלאה על צינור הקיטור. בנוסף, המשאבה בהיקף 15 בר מעניקה לכם אספרסו מעולה והממשק ידידותי מאוד למשתמש, גם עבור המתחילים שבינינו. בנוסף, הגודל שלו מושלם לחללים קטנים!

מכונת אספרסו Bialetti 6799 Moka Express 3-Cup Stovetop

אתם מעדיפים להכין את האספרסו בדרך המסורתית יותר? במקום מכשיר אספרסו רגיל, נסו את הדגם הזה שמניחים על הכיריים. הודות לגדלים השונים הזמינים, תוכלו להכין מכוס אחת ועד ל-12 – ישר על הכיריים. המכשיר מאופיין בעיצוב אלומיניום נקי, מסוגנן ומלוטש, פשוט לשימוש ולניקוי. ההכנה תדרוש קצת יותר זמן יחסית לאופציות הנוספות ברשימה זו, אך אין ספק שאין על הקפה שמכינים לבד. אז למה שלא תנסו להכין את האספרסו שלכם על הכיריים ותחזרו לשורשים ולזיכרונות המשפחתיים, ובו-זמנית תיהנו מכוס אספרסו מושלם.

De’Longhi Dedica

בחירה מעולה נוספת לאנשים שיש להם מעט מקום על השיש, אך לא רוצים לוותר על איכות גבוהה של הקפה לטובת גודל קטן. דגם ה-Dedica חולק איכות הדומה למכשיר Gaggia Classic. מדובר במכונת אספרסו די פשוט מעניקה כוס אספרסו ללא יותר מדי מהומה. בנוסף, היא כוללת צינור קיטור ידני לא רע שמתאים גם לכוסות גדולות יותר מאשר מכשירים דומים.

 

Nespresso Inissia

אם אתם שואפים למצוא את שביל הזהב בין המחיר הנמוך והנוחות המרבית, אין ספק שמכשירי קפסולות הן הפתרון עבורכם. מכשיר זה מתאים ל-9-11 קפסולות, שניתן לטעון ולשלוף בקלות. בנוסף, הן ניתנות למחזור. התכונה הבולטת ביותר במכשיר זה היא מערכת הכנת הקפה הייעודית של נספרסו. ברכישת מכשיר זה אתם מתחייבים להשתמש בקפסולות של נספרסו, אך זה יכול להוות יתרון עבור אנשים השואפים לפשטות. מכשיר זה חסכוני בחשמל, מהיר ומבשל קפה לא רע בכלל. רק כדאי שתדעו שעם המכשיר הזה אתם לא ממש נכנסים לליגה של הגדולים.

מכונת Bambino Plus מבית Breville

מכשיר הבמבינו תופס ממש מעט מקום על השיש, אך מספק תוצאות יוצאות מן הכלל. בקרת הטמפרטורה הדיגיטלית ותהליך ההשרייה המקדים מבטיחים טעמים מושלמים. בלחיצת כפתור, מקציף החלב האוטומטי יהפוך את השלב המורכב בתהליך לפשוט מאין כמוהו. מלבד לפשטות השימוש ומעט המקום שמהכשיר תופס, האפשרות להתחמם תוך שלוש שניות זה יתרון שקשה להתעלות עליו. ראו סרטון הדגמה שמראה כמה קל להכין כוס לאטה מושלמת עם במבינו פלוס.

Cuisinart EM-100

אמנם זו לא המכונה הזולה ביותר ברשימה, אך היא עדיין יחסית נגישה מבחינת מחיר. יחד עם זאת, יש בה את כל התכונות החשובות לכל חובבי האספרסו. רמות הלחץ עד לכמה של 15 ברים מבטיחות משקה מושלם בכל פעם. המכשיר כולל זרבובית קיטור, כוס הקצפה, כלי להידוק ומגש לטפטופים, כך שכל התהליך נעשה באופן נקי ורגוע. מדובר באופציה מעולה ובמחיר סביר לכל חובבי האספרסו, וכן בהזדמנות מעולה לכל אוהבי הקפה האיכותי ליהנות ממנו גם בבית ומבלי לקרוע את הכיס.

שואפים לטווח הארוך?

מכונות האספרסו הטובות ביותר למכורים לקפה

המכשירים האלה הם בין הטובים ביותר בשוק. ואם אתם חושבים שכדי להשיג את המכונות הטובות ביותר צריך לשלם הרבה – בפסקאות הבאות תיווכחו לדעת שכמה מהמכונות הטובות ביותר נמצאות בטווחי מחירים מגוונים ביותר.

אם אתם מוכנים לקחת את הרגלי שתיית הקפה שלכם לשלב הבא, תעיפו מבט בכמה ממכונות האספרסו הבאות.

Breville BES870XL Barista Express

דגם אהוב על חובבי הקפה המושבעים, מבית היוצר של המותג המכובד Breville. מכונה חצי-אוטומטית זו בגודל בינוני היא אחת האהובות עלינו. כלפי חוץ רואים עיצוב מבריק ואלגנטי מנירוסטה האופייני למכשירי המותג (ניתן לבחור דגם בצבע שחור או אדום).  המכשיר כולל גם מטחנה בצורת חרוט העשויה מפלדת אל-חלד בתוספת אפשרויות תכנות מגוונות. כך, דגם Barista Express מהווה את השילוב המושלם בין ידידותיות למשתמש, גמישות ונוחות. עם סליל החימום בעוצמת 1600 וואט ומשאבת 15 בר, תוכלו ליהנות מאספרסו איכותי במיוחד תוך 2-4 דקות. 

Rancilio Silvia Espresso Machine

עם מסגרת ברזל ודפנות העשויות נירוסטה, מכשיר זה בעל המראה התעשייתי מזכיר במידה רבה מכונות קפה מימים עברו. יחד עם זאת, הוא טומן בחובו תכונות מודרניות רבות, כולל ידית פילטר ארגונומית וראש קבוצתי ברמה מסחרית ליציבות חום מעולה ואיכות מיצוי מעולה. בסך הכול, מכונת קפה בטווח המחירים הבינוני המיועדת לאלה שאין להם את התקציב למכשיר מתוצרת Brevilles, אך מעוניינים במשהו מתקדם יותר מ-Mr. Coffee.

Breville BES880XL Barista Touch

אם מכשירים אוטומטיים-למחצה לא עושים לכם את זה, אל דאגה. אם יש לרשותכם תקציב גבוה יותר, אתם יכולים להגדיל ראש ולרכוש דגם זה בעל "מגע הבריסטה". הוא גם לא נמצא בראש הרשימה מבחינת המחיר הגבוה.

מסך המגע הזוהר מאפשר לכם להתאים את המאפיינים של כל כוס שאתם שותים באמצעות בחירה בין טחינה, סוג ההכנה וכמות החלב כדי ליצור את הכוס בעלת העוצמה, המרקם והטמפרטורה הרצויים. ניתן לשמור עד שמונה מפרטים כאלה ויש גם חמש אפשרויות מוגדרות מראש שמהן ניתן להתחיל. צינור הקיטור אוטומטי ויש בו מספר אפשרויות להתאמת טמפרטורת החלב והמרקם לקבלת הקצץ המושלם. במכשיר זה שולבה אפילו מטחנה בצורת חרוט.

Capresso Cafe PRO

קונסטרוקציית הנירוסטה הכבדה של מכונת האספרסו שבחרנו להציב ראשונה ברשימה שלנו לא רק שאינה עמידה במיוחד, היא גם נראית לא רע. מכשיר זה יהווה שדרוג בולט בכל שיש מטבח והגודל הכללי של הכשיר לא "יבלע" את כל המטבח שלכם ברגע שתתקינו אותו. הוא כולל את כל התכונות הדרושות לכם לאספרסו נהדר, כולל זרוע הקצפה לקבלת קפוצ’ינו ולאטה בטעמים נהדרים. ומעבר לכל, המכשיר כולל מגש לחימום כוס בחלקו העליון, מה שידאג להשאיר את הקפה שלכם חם לזמן רב יותר (פונקציה חשובה ביותר להורים העסוקים שבינינו).

De’Longhi Magnifica ESAM3300

מכשיר זה הוא אוטומטי במיוחד, בעל יכולות להפוך פולי קפה לכוס משקה מהביל הודות למיכל פולים בגודל 250 ג’ ומטחנה מובנית. ידית הקיטור מסתובב ב-180 מעלות ומערכת ההקצפה הייחודית והמוגנת בפטנט מייצרת קצף עשיר וקרמי. בנוסף, ככל שזה נוגע להגדרות מראש, כפתור השליטה המסתובב מאפשר שליטה נוחה במיוחד וכולל הגדרות תפריט שניתן לבחור. תכונות טכניות אלה נותנות לכם גמישות כמו של מכשיר אוטומטי-למחצה.

Gaggia Brera Super-Automatic

מכשיר ה-Gaggia עשוי להתחרות בדגמים המובילים של החברות הידועות Breville ו-DeLonghi במחירים הבינוניים. בעוד שלא מדובר במכשיר המתאים למתחילים, גם לא נדרש יותר מדי מאמץ כדי ללמוד לתפעל אותו. הוא מאובזר במסך לד וכפתורי לחיצה להתאמה מלאה של המשקה, והמטחנה הקרמית ומערכת ההתאמה המוגנת בפטנט מסוגלת להעניק לכם טחינה מעולה. בסופו של דבר, המכשיר מספק לכם כוס אספרסו מעולה.

Breville Infuser

מכשיר זה מתאים מאוד לחובבי קפה מתחילים ובריסטים מנוסים כאחד. יש לו מחזור פעילות שלפני ההשריה (זה מיוחד מאוד עבור מכשיר חצי-אוטומטי), שליטה מסוימת על טמפרטורה, בקרת נפח ומערכת טקסטורת חלב ידנית. ככל שיש בהישג ידכם מטחנה, לא יידרש לכם יותר מדי מאמץ כדי לזכות בכוס מעולה מהמכונה הזאת. כך שאם אתם מעוניינים בנקודת אמצע בין שימושיות ואפשרות להתאמה אישית שכולם שואפים להגיע אליה – המכשיר הזה הוא התשובה.

Elektra S1 Micro Casa Lever

אם מכשירים אוטומטיים למחצה ומעבר לכך לא עושים לכם את זה, יתכן שמכונת האספרסו הידנית הזאת היא זו שתמצא חן בעיניכם. דגם זה מבית Elektra משלב בין המראה הקלסאי לפונקציוליות מירבית יחד עם יוקרה מודרנית ותכונות בטיחות. בנוסף, הוא מאופיין בגימור כרום ופליז מרשים וידיות עץ.

עם זאת, אם אתם בכל זאת מעוניינים במכשיר ידני, אך המכחיר של Elektra S1 לא מתאים לכם, אנו ממליצים לנסות את

Flair Signature Espresso Maker.

מכונת האספרסו המשתלמת ביותר מבחינת מחיר

לא לכולנו יש אלפי שקלים שנוכל להשקיע במכונת אספרסו חדישה. אז על מה אתם בעצם מתפשרים כשבוחרים לרכוש מכשיר זול יותר?

חומרי הגלם

ראשית, החומרים שמהם עשויים המכשירים הזולים יותר הם הרבה פחות עמידים. לעתים קרובות הם כוללים רכיבי פלסטיק רבים, זאת לעומת המתכת המרכיבה את האפשרויות היוקרתיות ביותר. זה אומר שחיי המדף של המכשיר שלכם יהיו הרבה יותר קצרים, היות וחלקים אלה יתקלקלו ו/או יישברו מהר יותר.

עצה שלנו: גם אם המכשיר שלכם מורכב ברובו מפלסטיק, וודאו שיש בו דוד עשוי מנירוסטה. המכשירים האלה יהיו במחירים נוחים, אך בעלי שרידות גבוהה יותר לאורך זמן וללא ספק יספקו לכם אספרסו טוב יותר.

איכות הבישול

בנוסף, בגלל שהחלקים הפלסטיים פחות עמידים, המכשירים בדרך כלל לא מתחממים מספיק או צוברים לחץ גבוה כמו המתחרים היותר יקרים שלהם. מה שעשוי לגרום לכך שטעם האספרסו שלכם יהיה חלש יותר ולא מובחן כפי שהיינו רוצים. עם זאת, הטעם יהיה מספיק טוב יחסית לרוב המשקאות, גם אם לא הטוב ביותר ללא תוספות כגון סוכר וחלב.

התוספים

כדאי לקחת בחשבון גם את ידיות ההקצפה והקיטור. במקרים רבים התוספות האלה כלל לא כלולות במכשיר, וגם אם כן, הן נוטות להיות פחות ארגונומיות ויותר שבריריות.

כמו כן, לא סביר שתמצאו מכשירים מאוד מתקדמים במחיר הזה, וזה מביא אותנו לנקודה הבאה.

גמישות

מכשירים ברמה הנמוכה יותר יחסית נוטים להיות פשטניים ביותר ככל שזה נוגע לאפשרויות תכנות או התאמת מאפיינים. לכן, יתכן שתהיה לכם אפשרות לקבוע את גודל הכוס ועוצמת הקפה, אך סביר להניח שלא מעבר לכך.

אמנם זו רק הקלה גדולה עבור הבריסטות חסרי הניסיון, אך זה יכול להיות מתסכל עבור כל חובב קפה מושבע וותיק.

בנוסף, משתמשים רבים המחפשים מחיר נוח בוחרים במכשירי קפסולות, כגון Nespresso או Keurig. זה גם מגביל את אפשרויות בחירת הקפסולות.

המלצות לבעלי תקציב נמוך

בין הרשימות מעלה, אתם יכולים למצוא המלצות למספר מכונות אספרסו במחירים נגישים. אך להלן כמה אפשרויות נוספות, כדי שתוכלו לדעת מה לחפש במסע אחר מכשיר אספרסו מושלם במחיר מתאים.

De’Longhi EC155 15 BAR Pump Espresso and Cappuccino Maker

אחד הדברים הראשונים שעליכם לדעת על המכשיר הזה – הוא שם המותג. חברת De’Longhi ידועה במגוון הרחב שלה של מכשירים מתקדמים ביותר מצד אחד, וגם המחירים הנגישים מצד שני. זהו מותג איטלקי בעל מוניטין יוצא מן הכלל. כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהמוצרים שלהם הם בדרך כלל באיכות בלתי מתפשרת, ודגם זה אינו יוצא מן הכלל.

המכשיר המדובר הוא די בסיסי, אך הוא בהחלט עושה את העבודה, כולל פונקציית הנעה עצמית ומיכל מים נשלף בגודל 900 מ"ל. הוא גם כולל דוד העשוי מנירוסטה ומקציף חלב.

כך שכל מה שתצטרכו כדי להתחיל זה מקציף ומטחנה. עם זאת, נשמעו מעט טענות על כך ששני הפריטים האלה במכשיר לא פועלים באופן מיטבי, כך שאולי תצטרכו להחליף אותם.

אך גם עם ההוצאות הנוספות, עדיי אפשר לקבל את המכשיר וכל התוספים במחיר של פחות מ-800 ש"ח.

אל תשכחו

כדי להפיק את מלוא התועלת מהמכשיר, עליכם לרכוש פולי קפה טריים ושלמים ולטחון אותם בעצמכם ולהימנע מקפה שנטחן מבעוד מועד. זה הדבר שבאמת עשוי לחולל את ההבדל הגדול בין כוס קפה באיכות בינונית לנהדרת.

כדאי גם להשקיע את הזמן בקריאת המדריכים למשתמש, גם אם המכשיר שלכם נראה פשוט לתפעול. הם יכולים לעזור לכם לצמצם את טעויות השימוש הנפוצות ולהאריך את חיי המכשיר שלכם ולשפר את איכות הקפה.

בנוסף, על תפסלו את פיתרון הבישול על הכיריים ודרכים נוספות להכין אספרסו. הן עשויות להטעים להעדפות ולאורח החיים שלכם אפילו יותר ממכשירי אספרסו מסורתיים.

אילו משקאות ניתן להכין במכונת האספרסו החדשה שלכם?

אז אתם מוכנים לצעד החשוב ורוצים להשקיע את מיטב כספכם באחת ממכונות האספרסו המעולות שסקרנו כאן. אך האם ידעתם שמכונות אספרסו יכולות להעניק לכם אינספור אפשרויות למשקאות מבוססי קפה, ולא רק את האספרסו המובן מאליו? אם לא, אז חובבי קפה יקרים, אנו גאים ומאושרים לספר לכם על האפשרויות הרבות של הרכישה החדשה שלכם!

לאחר שפיתחתם את היכולת להכין אספרסו מושלם בסיסי, השמיים הם הגבול עבורכם ככל שמדובר בגיוון משקאות חמים.

אספרסו ישר ולעניין

האספרסו שניתן להכין באמצעות המכשיר החדש שלכם מהווה את הבסיס לכל המשקאות רווי-הקפאין שעושים לנו טוב.

ברמה העקרונית, האספרסו מושג באמצעות הקלייה הכהה ביותר ולפיכך מתקבלת תוצאה מרוכזת ביותר בעלת טעם חזק מאוד. לא משתמשים ביותר מדי מים כדי להכין את האספרסו, כך שתכולת הקפאין היא די גבוהה.

קפה אמריקנו

הקפה אמריקנו הוא בבסיסו מנה אחת או שתיים של אספרסט שדוללו במים ביחס שווה. ניתן לשתות אותו כפי שהוא או להוסיף שמנת מתוקה או חלב לפי הטעם. האמריקנו, לפיכך, הוא משקה שניתן לשתות יותר זמן מאשר האספרסו, למרות שתכולת הקפאין זהה. גם טעמו מתון יותר.

קפוצ’ינו

הקפוצ’ינו הוא אחד המשקאות המפורסמים ביותר בעולם. מקורו באיטליה והוא נקרא על שם הנזירים בקפוצ’ין, תוך התייחסות לצבע שהם לבשו. המשקה עצמו נעשה מאספרסו בסיסי שעורבב עם כמות קטנה של חלב רותח ומוקצף. החלב המוקצף מעניק את החלק העליון הקרמי האופייני למשקה.

לאטה

הלאטה הוא משקה פופולרי ביותר המבוסס על קפאין, אהוב על מי שלא אוהב את הקפה שלו חזק במיוחד. מכינים אותו כמו קפוצ’ינו, רק הפוך.

חלב רותח ומוקצף נמזג לתוך הכוס או הכוסית והאספרסו המרוכז מוצק למרכז המשקה מעל. בגלל היקף הנוזל בלאטה, לעתים קרובות מוסיפים סירופים בטעמים שונים.

ניתן להכין לאטה מתקבל על הדעת ללא מכונת אספרסו, אך אנו מאמינים שהגרסה ה"ראויה" היא עדיפה.

מקיאטו

המקיאטו זהו משקה המבוסס על אקספרסו בעל נפח נמוך, אך חוזקו וטעמו לא פחותים.

לוקחים שוט אחד או שניים של אספרסו, בהתאם לעוצמה הרצויה של התבשיל המוכן. יש להרתיח כמות קטנה של חבל. מזליפים כפית אחת קטנה של חלב מעל למשקה. זה עד כדי כך פשוט.

ריסטרטו

אם אתם מעוניינים במשקה של היפסטרים אמיתיים ואנשים בעלי דרישות גבוהות מהמשקאות שלהם – אתם תמותו על זה! עם זאת, אם אתם לא אוהבים משקה חזק מדי, זו לא הבחירה המתאימה עבורכם.

הריסטרטו דורש את אותה כמות פולי הקפה, אך משתמשים בו במחצית מהמים הדרושים להכנת אספרסו. ניתן להשתמש בריסטרטו הבסיסי גם להכנת משקאות אחרים, אך גם הם יהיו חזקים מאוד ועתירי קפאין.

המכורים לקפה בהחלט יעופו על הריסטרטו!

לונגו

משמעות המילה Lungo – “ארוך" באיטלקית. מתחילים את הכנתו מאספרסו, ואז מדללים אותו במים. ולמרות שזה נשמע דומה לאמריקנו, המים הנוספים נאספים מהליך הבישול, ולא בחוץ. זה הופך את המשקה לחזק יותר מהאמריקנו.

וזוהי רק ההתחלה…

המשקאות שצוינו כאן הם רק קצה הקרחון ככל שזה נוגע למשקאות המבוססים על אספרסו, אותם ניתן להכין עם המכונה החדשה שלכם. תעשו ניסויים עם סירופים בטעמים שונים, תבלינים ואלטרנטיבות לחלב רגיל ליצירת משקה הדגל שלכם.

פעולות התחזוקה של מכונות האספרסו

בכדי להמשיך ליהנות מטעם קפה מושלם ממכונת האספרסו שלכם לאורך זמן רב, חשוב מאוד לדאוג לה בין כוס לכוס. חשוב לנקות את המכונה באופן קבוע.

פולי הקפה מכילים שמנים אתריים המספקים טעם ויוצרים את הקצף העשיר מעל לאספרסו שלכם. אך שאריות השמן מתחלבות עם הזמן, נצמדות להיכל המים של המכשיר ולמשטחי הנחושת. השמנים גם יוצרים דוק על הפורטפילטר, הפילטר והרשת שלו. בסופו של דבר, דוק זה יחסום את חריצי הפילטר ויביא למשקעים בזרבובית הפורטפילטר.

בשורה התחתונה – השמנים יגרמו בסופו של דבר לטעם לא נעים ומר בקפה שלכם. דאגה לניקיון המכונה גם תאריך את חיי השירות שלה.

טיפים לניקוי מכונות אספרסו

להלן מספר משימות ניקוי בסיסיות שיש לבצע באופן יומיומי.

נקו ונגבו את צינור הקיטור לאחר כל שימוש והעבירו מנת מים אחת בתוך המכונה לאחר כל הכנת קפה. בין כל 10 עד 15 הפעלות שת המכשי, שטפו את החלק האחורי במים נקיים.

אחת לשבוע או כל 20 עד 30 שימושים, תצטרכו לבצע שגרת ניקוי יסודית יותר, זו המתוארת מטה.

לפני שמנקים את מכונת האספרסו החדשה שלכם, יש לבדוק את הנחיות היצרן במדריך למשתמש. שימו לב, ניתן לשטוף את החלק האחורי של המכשיר רק במכונות אספרסו עם שסתומי סולנואיד תלת-כיווניים.

למה תזדקקו?

תצטרכו רק מספר פריטים מועט לביצוע ניקוי עמוק במכשיר האספרסו שלכם

תכשיר ניקוי החלק האחורי של מכונות אספרסו (דוגמת Puro Caff, Cafiza ודומיהם)

  • רשת הניקוז האחורי
  • מטלית
  • מגבת
  • סקוטש ברייט
  • קערה להשריית הפורטפילטר
  • מברשת לניקוי צינור הקיטור

כעת יש לכם את כל מה שצריך, אנו ממליצים ליצור את ערכת הניקוי האישית שלכם, כדי לחסוך זמן תוך כדי התהליך.

איך עושים זאת?

נגבו את שאריות קפה

הורידו את הרשת של החלק האחורי ולתוך הפורטפילטר והוסיפו את תכשיר הניקוי בכמות המומלצת.

הפעילו את משאבת המכשיר חמש פעמים, עם הפסקות של 15 שניות ביניהם. זה מאפשר לשטוף את כל שאריות הקפה שנותרו במערכת, לנקות את השסתום ולהסיר את שאריות פולי הקפה, מה שיאפשר לשסתום להיסגר באופן תקין.

שטפו את השאריות מרשת הפורטפילטר, את הסיבים מהפולים ואת הקצוות המגולגלים מהמסך. השתמשו במגבת טבולה בחומר ניקוי כדי להשיג מטרה זו.

שיטפו את מגש הטפטוף והסל הריק כדי להיפטר מחומרי הניקוי העודף.

המים כעת צריכים להיות נקיים לחלוטין. אם הם עדיין חומים מעט, יש לחזור על תהליך שטיפת החלק האחורי.

החליפו את מגש הטפטוף והתקינו פורטפילטר נקי. חזרו על שטיפת החלק האחורי בעזרת מים נקיים כדי להיפטר משאריות חומר הניקוי.

כעת נקו את צינור הקיטור. היעזרו במטלית נקייה ולחה כדי למחות את החלק החיצוני. השתמשו במברשת ובמים חמים לניקוי החלק הפנימי. הניחו את הצינור בתוך מיכל מתאים וטהרו אותו באמצעות פתיחת שסתום הקיטור לפרק זמן של כחצי דקה.

כעת, שטפו ונקו את הפורטפילטר והרשת שלכם. פרקו את הפורטפילטר והסירו את הזרבובים. השתמשו בסקוטש ברייט כדי לשפשף את המשטחים הפנימיים של הזרבובים והפורטפילטר.

הניחו את הרשת והפילטר לתוך מיכל גדול והוסיפו מים חמים שיכסו אותם. הוסיפו מעט חומר ניקוי והניחו לחלקים להשרות במשך כחצי שעה. השאירו את הידיות חשופות בכדי שלא יפגעו על ידי חומר הניקוי.

שטפו את הכל היטב במים נקיים וייבשו במטלית.

הרכיבו שוב את המכשיר ואתם מוכנים לחזור ולהכין את הקפה האהוב עליכם.

ועכשיו, לאחר שדנו לפרטי פרטים על הדרכים להגן על מכונת האספרסו שלכם מפני שאריות פולי הקפה, מה לגבי הפולים עצמם?

אילו פולי קפה ישמשו אתכם במכונת האספרסו שלכם?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לציין, זה שהאספרסו צריך לכלול רק סוג אחד של פולי קפה. מדובר במיתוס בלתי מבוסס. ניתן להכין אספרסו מכל סוג של פולי קפה.

כמו כן, אספרסו לא דורש צורת קלייה אחת מסוימת. זו טעות נוספת…

למעשה, אפשר להשתמש באותם הפולים שנכללים תחת הקטגוריה של "קליית אספרסו" כדי להכין פרקולטור, פלנג'ר צרפתי וגם קפה מזיגה רגיל.

הסוגים הנפוצים ביותר של פולי הקפה המשמשים להכנת האספרסו הם ארביקה ורובוסטה. מבין השניים, לרובוסטה יש טעם חזק יותר ותכולת קפה גבוהה יותר. ארביקה היא בדרך כלל יקרה יותר ויש לה טעם מעודן ומתוק יותר, עם נגיעות של פרי ושוקולד.

לפיכך, סוג פולי הקפה המשמש אתם ליצירת האפסרסו האהוב עליכם הוא לחלוטין עניין של טעם.

לא כל מכונות האספרסו נבראו שוות

למכונות האספרסו השונות יש תכונות שונות ודרכי פעולה שונות שחשוב להבין כדי להיות בריסטה מומחה במסגרת הביתית שלכם. ואם לוקחים בחשבון את העלויות של הציוד להכנת הקפה, חשוב מאוד לדעת מה בדיוק אתם קונים.

כרגיל, אנחנו דואגים לכם. מדריך מפורט זה כולל גם את התכונות המובחנות שתמצאו במכונה הביתית להכנת אספרסו. שימו לב לפסקאות הבאות לפני שתחליטו איזה מכשיר לקנות.

מכשירי משאבות לעומת מכשירי מונעי-קיטור

ההחלטה הראשונה שעליכם לקבל היא איזה סוג מכונה אתם רוצים: מונעת על ידי קיטור או משאבה.

המכונות הממונעות על ידי קיטור הן בדרך כלל האפשרות הזולה יותר. עם זאת, כדאי לדעת שמכשירי האספרסו האיטלקיים הראשונים ביותר הונעו בעזרת קיטור והקפה שהן ייצרו לא היה פופולרי במיוחד. רק כשהחלו להכין אספרסו באמצעות מכשירי משאבה המשקה הזה כבש את העולם.

למרבה הצער, מכשירי אספרסו רבים המונעים על ידי קיטור עדיין לא מגיעים לרמות לחץ מספקות, מה שמביא להכנת קפה ברמה בינונית מינוס.

מכונות אספרסו מבוססות משאבה יותר עקביות בביצועים שלהן. יכולת השליטה בטמפרטורה שלהן טובה יותר ולכן השליטה שלכם באיכות הקפה היא הרבה יותר ענפה.

שליטה ואופן הפקת הקפה

השיקול החשוב הבא בעת קניית מכונת אספרסו הוא אופן הפקת הקפה שתרצו.

אוטומטי-למחצה: מכונות האספרסו האוטומטיות-למחצה מאפשרות לכם להפסיק ולהתחיל את מזיגת מנת הקפה באמצעות משיכה בידיות ולחיצה על כפתורים. זה מעניק לכם שליטה מלאה על הגדרות הטחינה וכמה זמן אתם מכינים את הקפה.

אוטומטית: המכונות האוטומטיות מאפשרות לכם לקבוע מתי להתחיל את ההכנה של הקפה, אך המכשיר מחליט מתי להפסיק את התהליך לאחר פרק זמן מסוים.

לפעמים ניתן לקבוע את פרק הזמן הזה, לפעמים לא. אך עדיין יש לכם שליטה על הגדרות הטחינה.

סופר-אוטומטית: המכונה הסופר-אוטומטית עושה הכול בשבילכם. היא טוחנת את הקפה, מקציפה את החלב ומפיקה את הקפה. ההחלטה היחידה שנותרת בידיכם זה הפולים שבהם תשתמשו במכשיר.

כך שהשורה התחתונה היא שמכשירים אוטומטיים-למחצה מאפשרים לכם להחליט על האיזון והטעם של המשקה שלכם. יש לכם קצת פחות שליטה עם המכשירים האוטומטיים, בעוד שהמכשירים הסופר-אוטומטיים לוקחים על עצמם את תפקיד הבריסטה בבית שלכם.

חובבי קפה שאוהבים לעשות כמה שיותר בעצמם, המכונות האוטומטיות- למחצה הן הבחירה המועדפת.

השרייה מוקדמת

תכונת ההשרייה המוקדמת מאפשרת לכם לדחוף כמות קטנה של מים לתוך הקפה כדי להתחיל בתהליך ההכנה, מה שמאפשר לפולים לנמוס מעט לפני שהלחץ מתחיל להיות מופעל עליהם. התהליך הזה יוצר משקה מאוזן יותר, משהו שחשוב לרבים מאיתנו.

מסכים אלקטרוניים

למכשירים הזולים ביותר יש רק מד טמפרטורה. למרות שאתם עדיין יכולים להשיג כוסות קפה נהדרות עם מכונות כאלה, הצג מאפשר לדעת כמה זמן מופק הקפה ומראה לכם את הלחץ הפנימי בתוך המכונה, מה שמקל על מלאכת הכנת הקפה המעולה במידה רבה.

למרות האפשרות לחסוך קצת, אנו בכל זאת ממליצים לרכוש מכשיר עם צג דיגיטלי. אחרי הכול, אין דבר כזה יותר מדי ידע.

זרבובית מים נוספת

מכשירי משאבות רבים מאובזרים בזרבובית משנית שלעתים קרובת נקראית "מתקן מים לתה". למרות שהמטרה של זרבובית זו היא למעלה כוסות תה, היא גם שימושית מאוד לחימום ספל הקפה לפני הכנת המשקה.

בתנאים הביתיים, האפשרות להכין תה בקלות היא נחמדה מאוד, ועבור רבים – אפילו חיונית.

צינורות הקיטור

צינורות הקיטור עשויים להיות מדד טוב להערכת איכות מכשיר האספרסו. צינור ברמה נמוכה מאובזר לעתים קרובות בקצה העשוי מפלסטיק שחור והוא ידוע כ"צינור קיטור למתחילים".

אתם מעוניינים בחלב מאודה אחיד, קרמי ובטמרפטורה המושלמת. הצינורות הזולים יכולים לספר לכם רק חלב מבעבע מדי ולוהט בצורה בלתי רגיל – הימנעו מזה!

הקפידו על צינור קיטור בעל התכונות הבאות:

  • ניתן לשליטה ידנית
  • כולל 2-4 חורי אדים
  • מסתובב במידה המספקת כדי לתת את הזווית הטובה ביותר לאידוי

בעל מאגר מים א חיבור לצנרת

אם יש לכם מקום על שיש המטבח המאפשר לכם גישה לצנרת, אתם עשויים לרצות לבחור במכשיר אספרסו שניתן לחבר ישירות לקו המים. באמצעות סידור כזה, לא תצטרכו לדאוג לכך שהמים ייגמרו במכשיר, בגלל שהוא מושך אותם ישירות מקו המים הראשי.

אך למי מכם שאין לו גישה ישירה לקו המים, מכשיר עם מאגר או מיכל מים היא אפשרות היחידה עבורכם. המכונות האלה זולות בדרך כלל וגם ניידות יותר.

גודל הפורטפילטר

הקפה המיוחד המוגש בבתי קפה בדרך כלל נעשה באמצעות מנת אספרסו כפולה סטנדרטית. היא כוללת כ-16 עד 22 גרם של פולי קפה שמייצרים כ-30-40 גרם של אספרסו. אם אתם מעוניינים באפשרות זו לחווית הקפה הביתית שלכם, תצטרכו לוודא שהמכונה שאתם רוכשים כוללת ראש טחינה מספיק גדול כדי להתאים לפורטפילטרים בעלי קיבולת כזאת.

שימו לב שרוב המכונות הזולות יחסית מאובזרות בפורטפילטרים הרבה יותר קטנים. קחו בחשבון שפורטפילטר גדול יותר מאפשר לכם להכין קפה ארוך יותר, מה שמספק תכולת קפאין גבוהה יותר, יותר טעם ומאפשר לכם לפצל מנות לשתי כוסות במידת הצורך.

התכונות שתוארו כאן הן העיקריות שיש להתחשב בהן בעת רכישת מכונת אספרסו ביתית. בסופו של דבר, מדובר בכלי יעיל מאוד, אך איכות הפולים שבהם תשתמשו תקבע את טיב טעמו של המשקה שלכם בסופו של דבר. דאגו לרכוש פולי קפה טריים לאחר הקלייה ובאיכות גבוהה כדי להבטיח שהמכשיר שלכם יעניק לכם את התוצאות הרצויות.

דוד יחיד או כפול?

האספרסו הטוב ביותר מושג באמצעות דחיפת חופן של פולים איכותיים תחת לחץ בהיקף של 10 ברים.

מכונות אספרסו עם דוד יחיד משתמשות בדוד אחד כדי לחמם גם את המים עבור האספרסו וגם את צינור הקיטור. אמנם זה דורש יותר זמני המתנה בין שני התהליכים, המכשירים האלה זולים יותר מאשר אלה בעלי הדוד הכפול.

טחינת אספרסו

בחירת מכונת אספרסו טובה היא אמנם חשובה, אך מציאת המטחנה המתאימה לכם זהו הליך לא פחות מחיוני.

כאשר פולי הקפה אינם נטחנים באופן אחיד ובמידה הנכונה, טעם הקפה יהיה עלוב. תזדקקו למצוא מטחנה עם להבים שעוצבו באופן ספציפי כדי לקדוח את הפולים עד דק. המטחנות הטובות ביותר מאפשרות לשנות את גודל הטחינה מהשיטה הצרפתית לאספרסו האיטלקי הידוע.

מכונות אספרסו המבצעות את כל העבודה מפולי הקפה ועד לכוס המהבילה, כמו אלה המשמשות את בתי הקפה – הן היקרות ביותר. במכשירים אלה יש מטחנה מובנית. יש לקחת זאת בחשבון כאשר מחליטים לקנות מטחנה איכותית בנפרד – או לבחור לשלם על מכונה יקרה יותר שכבר כוללת את המטחנה באופן מובנה.

אם אתם בוחרים לרכוש את המטחנה בנפרד, הימנעו מלהבי מתכת בכל מחיר – מכשירים זולים אלה משמידים את הטעם של הפולים כליל!

חפשו מטחנה בעלת "קוצים" שטוחים המאפשרים להפיק טעם טוב יותר מאשר הקוצים בצורת חרוט. לקוצים אלה יש חלק עליון עם חריצים ומשטח תחתון המסתובבים זה כנגד זה. המרחק שאתם מציבים בין הקוצים קובע את מרקם הטחינה.

ככל שהקוצים גדולים יותר, כך החום יתפרז טוב יותר במהלך הטחינה. אם אתם טוחנים כמות גדולה של פולים בכל פעם, כך הקוצים צריכים להיות גדולים יותר.

ניתן לקטלג מטחנות גם על פי קיומו של מתקן להתאמת מיקרו או אפשרות התאמה באופן מדורג. מכשירים במחיר גבוהה כוללים הגדרות התאמות-מיקרו, מה שנותן שליטה רחבה יותר על תזמון הליך התפוקה.

המותגים המובילים בתחום מכונות האספרסו

הצצה קצה במדפים של כל חנות חנויות לציוד מטבח או חיפוש מהיר בגוגל יגלה לעיניכם עשרות מותגי מכונות אספרסו. אפשרויות הבחירה האדירות יכולות להיות מבולבלות ומהממות כאחד.

גיבשנו עבורכם רשימה של כמה מהמותגים המהימנים ביותר בתחום. כל היצרנים האלה נהנים מתדמית חיובית ביותר של מוצרים איכותיים שנותנים ערך רב לכסף שלכם ומתמחים בסוגים שונים של מוצרים למטבח, כולל ציוד להכנת קפה.

De’Longhi

חברת דלונגי הוקמה ב-1902, בבעלות משפחתית. עד היום היא מייצרת ציוד למטבח ומוצרי חשמל קטנים, כולל טווח רחב של מכונות איכותיות להכנת קפה.

Nespresso

חברת נספרסו ידועה ביותר בין יצרני מכונות הקפה וכנראה מהידועות ביותר בארץ, בין השאר, הודות לג’ורג’ קלוני. סביר להניח שראיתם לא מעט פרסומות המציגות אותו לוגם מהאספרסו שהוכן על ידי המכשירים שלהם.

Hamilton Beach

חברת המילטון ביץ’ היא יצרנית אמריקאית קטנה המעצבת, משווקת ומפיצה מגוון רחב של מכשירי מטבח לבית ולמוסדות מסחריים. יש לה מכונות אספרסו באיכות גבוהה ביותר ומותג זה צובר תאוצה כמספק פתרון מעולה ונגיש לבריסטה המתחיל.

Bialetti

חברה איטלקית המספקת מכשירי אספרסו משנת 1933. במרוצת השנים המותג ביסס את עצמו כמומחה מספר אחד ליצירת פתרונות מעולים להכנת קפה ומוצרים נוספים לשימוש ביתי. השקעה באחד המוצרים שלהם תמיד תוכיח את עצמה.

Bella

המוצרים הביתיים של חברת בלה מתאימים מאוד לאישה המודרנית העסוקה. הם מתגאים בייצור מוצרי מטבח קטנים, יעילים ואיכותיים שמוסיפים את אלמנט ההנאה לכל הפעילות. בנוסף למכונת האספרסו, תקבלו טיפים, סרטונים על שימוש במוצרים ואפילו מתכונים – וכל זה באמצעות רשתות חברתיות.

Capresso

קפרסו זוהי חברה שוויצרית המספקת מוצרים יוקרתיים בתחום ייצור אספרסו, מטחנות קפה, מכונות קפה, מקציפים וקומקומים. המוצרים שלהם לא זולים ומיועדים לאניני טעם שלוקחים את משימת הכנת הקפה הביתי ברצינות יתרה. ועם זאת, אם אתם רוצים קפה שנעשה בצורה טובה ומעוניינים במוצרים ברמה בלתי מתפשרת ובעלי חיי שירות ארוכים ביותר – זו התשובה בשבילכם.

Breville

חברה אוסטרלית הקיימת בשוק מ-1957, כשהחלו את פעילותם בתחום כיבואן מוצרי חשמל ביתיים. החברה מספקת כל דבר, החל ממכונות לייצור כריכים ומגהצים ועד למכונות אספרסו. זוהי בחירה מושלמת למכשיר ביתי לייצור קפה במחיר סביר ואיכות גבוהה.

Cuisinart

חברה בעלת שם בתחום מוצרי המטבח, כולל מכונות להכנת קפה. היא מבוססת בארה"ב והוקמה בשנות ה-70 של המאה שעברה, והמוניטין שלה מבטיח מוצר איכותי במחיר הוגן.

Gaggia

חברה בריטית המתמחה במכונות באיכות גבוהה שעושות את כל התהליך מפולי הקפה ועד לכוס המשקה המהביל. המוצרים שלה מכוונים בעיקר לשימוש ביתי. אמנם הם עולים סכומים בלתי מבוטלים, אך ניתן להיות בטוחים שזה יוכיח את עצמו מהר מאוד הודות לכוסות הקפה המעולים שתוכלו להכין לאורך שנים ארוכות.

Rancilio

החברה הוקמה באיטליה ב-1927 ומאז מייצרת מכונות אספרסו לשוק המסחרי, למרות שיש בקו המוצרים שלהם גם מכשיר המיועד לחובב הקפה הביתי. הניסיון הרב של החברה מבטיח ביצועים מעולים ועיצוב מרשים ביותר של מוצריהם המתקדמים.

שאלות נפוצות

אף מדריך לא יהיה מושלם ללא מדור מקיף של שאלות נפוצות. כאן אנו נענה על כל הספקות שעשויות להיות בקרב הבריסטה המתחיל.

שאלה: האם אפשר להכין אספרסו ללא מכונה?

תשובה: אל חשש, חובב קפה הקצר בכסף. כן, אכן ניתן להכין אספרסו ללא עזרת המכשיר (למרות שמכשיר ידני להכנת אספרסו הוא די נגיש מבחינת מחיר), רכשו לכם קנקן לחיצה צרפתי, קנקנן מוקה או אירופרס ופעלו בהתאם להוראות במדריך.

שאלה: מדוע מכונות האספרסו יקרות כל כך?

תשובה: התשובה הפשוטה לשאלה זו "אתם מקבלים בהתאם למה שמשלמים". מכונות אספרסו סבירות ומטחנות קפה נוצרות בדיוק מרבי, עם רכיבים באיכות תעשייתית ובמארז חדשני. מכונות אספרסו עוצבו ונבנו כדי לתפקד באופן מיטבי; להפעיל לחץ מים/קיטור, לטחון פולי קפה בדיוק מירבי – כל זה לא הולך ברגל!

בסופו של דבר, אתם רוכשים מכשיר בקנה מידה תעשייתי, לא מכשיר מטבח פשוט.

שאלה: באלו מכונות אספרסו משתמשים בבתי הקפה הגדולים?

תשובה: הרוב המוחלט של בתי הקפה (דומת סטארבקס העולמית) משתמשים במכשירי האספרסו עתירי הביצועים מחברת Masterna, מכונות העושות באופן עצמאי את כל תהליך הכנת הקפה, מהפולים ועד לכוס.

מכשירים מסוג זה לא דורשים מטחנת קפה נפרדת, היות ותהליך זה נעשה באופן אינטגרלי כחלק מפעילות המכשיר. המכשיר טוחן את הפולים בכמויות הנדרשות לכוס קפה אחת, מה שמבטיח שהם יהיו תמיד הטריים ביותר עבור כל כוס ובעלי טעם מעולה. עם מכשיר זה תוכלו גם ליהנות מקול הטחינה, מה שלא אפשרי עם מכשירים שעובדים עם קפה שנטחן מבעוד מועד.

שאלה: מהו מחליף החום במכונת האספרסו?

תשובה: משמעו של מחליף חום זה שלמכשיר יש רק דוד אחד. למכשיר יש אלמנט שיכול לספק שתי טמפרטורות שונות – אחת נמוכה יותר בשביל הכנת הקפה ואחת גבוהה יותר כדי להרתיח את המים. זה אומר שניתן להכין קפה ולהרתיח בו-זמנית. 

שאלה: מה זה אומר "ללחוץ" את האספרסו שלכם?

תשובה: לאחר שהזנתם כמות קפה מסוימת לתוך ידית הפורטפילטר, תצטרכו ללחוץ עליו . זה אומר לפזר את פולי הקפה באופן שווה. אם תעשו זאת חזק מדי, זרם המים יהיה חסום, מה שיביא לטעם מר של הפולים. לחץ חלש מדי יביא לכך שהמים יזרמו חזק מדי דרך הפולים ויקחו את הטעם איתם.

מציאת הלחץ האידאלי זו משימה הדורשת אימון, אך זה גם תלוי בטעם האישי שלכם.

שאלה: האם צריך להסיר אבנית מהמכשיר?

תשובה: בהחלט! האבנית תהרוס את מכונת האספרסו שלכם אם לא תדאגו לשמור עליה. שיטת הניקוי של המכונה שלכם תהיה תלויה בייצור עצמו. יש תמיד לעיין במדריך למשתמש לקבלת הנחיות מקיפות טרם ביצוע משימה זו.

יש לנקות את המכשיר לפחות אחת לכמה חודשים, או לעתים קרובות יותר אם המים בצנרת שלכם מאופיינים במשקעים רבים.

שאלה: האם מטחנה איכותית חשובה לאספרסו מעולה?

תשובה: חשוב מאוד! מטחנה לא איכותית תפגע בפולי הקפה בכך שתשרוף את השמנים עוד לפני שתבשלו את הקפה. גם מכונת האספרסו האיכותית ביותר לא תפיק קפה נעים אם הטחינה נעשתה בצורה לא טובה.

לסיכום

אז מה דעתכם על הרשימה שלנו?

אנו בטוחים שאחת מההצעות שלנו תעשה את העבודה עבורכם אם אתם שואפים להפיק הנאה מרובה מהקפה שלכם, בין אם יש לכם ניסיון בהכנת הקפה בבית, או לא.

למה לצאת כל פעם לבית קפה כשבא לכם קצת יותר מנס קפה רגיל? הודות לאחת מהמכונות השימושיות האלה תוכלו ליהנות מחווית בית קפה במטבח הפרטי שלכם. אם רק תנסו, אנו בטוחים שלעולם לא תתחרטו על כך.

תהנו!

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎