[rank_math_breadcrumb]

כוסות טרמיות הטובות ביותר שישמרו על הקפה שלכם חם

כוסות טרמיות

תוכן עניינים

שעת בוקר מוקדמת. את עומדים בפקק בדרך לעבודה (או לחילופין, דחסים בקרון רכבת), עכשיו יש אור אדום, וזו ההזדמנות המושלמת ללגום מהמשקה המעורר האהוב עליכם. אתם עושים זאת ו…

… הקפה קר.

(לידע כללי: אם אתם לוחצים על אחד הקישורים בכתבה ובוחרים לרכוש את המוצר – עבדיכם הנאמנים זוכים בעמלה קטנה. לכם זה לא עולה כלום, לנו זה עוזר לשרוד ולכתוב עוד ועוד תכנים מעניינים :))

לא משנה אם זה קרה בגלל שדעתכם הוסחה והשארתם את הפיה פתוחה, או אם הכוס שלכם פשוט לא שומרת היטב על החום – זה מבאס מאוד והאמת היא שזה גם די מגעיל, כי יש רק דרך אחת שבה קפה יכול להיות טעים כשהוא קר, וזה בצורת אייס קפה. כל השאר זה פשוט גועל נפש. אנחנו פשוט אומרים את האמת כפי שהיא. אם זה קרה לכם, סימן שהגיע הזמן לשדרג את פתרונות התרמוס שלכם ולמגר את תופעת הקפה הפושר בשעת בוקר מוקדמת.

זו בסך הכל כוס. מה הסיפור? כוסות טרמיות:

 כשזה נוגע למשהו שאתם לוקחים אתכם לכל מקום, צריך לחשוב על יותר ממותג מגניב וידית נשיאה. המהות הראשונית של הכוס הטרמית היא לקחת אתכם קפה ולצרוך אותו לפני שהוא יתקרר, אך גם ללא הצורך לעשות זאת בשלוק אחד.

מעבר לכך, אתם לא רוצים לבזבז את הקפה האיכותי שהשקעתם רבות כדי להכין אותו כך שיהיה פשוט מושלם, נכון? ככל שהטמפרטורה של הקפה תישמר לאורך זמן רב יותר, כך סביר יותר שתהיו מסוגלים לשתות אותו עד הסוף וכמובן, גם ליהנות ממנו, ולא רק לשפוך אותו לכיור במטבחון המשרד כשתגיעו.

כך שלא משנה איזה שם מותג צרוב עליו, או הצבעים היפים, או העובדה שהכוס נכנסת באופן מושלם למחזיק הכוסות ברכב, אם הכוס הטרמית צריכה בראש ובראשונה לשמור על הקפה שלכם חם בזמן שאתם נעים מנקודה א’ לנקודה ב’, וזה מה שאתם צריכים לקנות.

המדע שמאחורי שמירת הטמפרטורה

 כדי למצוא את הדרך הטובה ביותר לשמור על הקפה שלכם חם, צריך קודם כל להבין מה גורם לו להתקרר מלכתחילה. זה מחזיר אותנו לשיעורי פיזיקה בתיכון. טוב, אם אתם מספיק זמן איתנו, אז אתם כבר יודעים את התפקיד החשוב שמשחק המדע בתהליכי הכנת הקפה, כך שמדובר באמנות ומדע באותה המידה.

מוליכות חום זו תופעה שבה מתקיים מגע בין שתי טמפרטורות שונות, למשל כשמולקולות של הקפה החם נפגשות עם מולקולות האוויר בטמפרטורת החדר. המולקולות החמות והמהירות יותר מעבירות את האנרגיה שלהן למולקולות האטיות, הקרות יותר. בגלל זה האוויר ממש מתחת לקפה שלכם הוא חם יותר מהאוויר הרחוק מהכוס.

כך, כשאתם מוזגים כוס קפה לספל שלכם, אתם חושפים את מולקולות הקפה החמות למולקולות הקרות יותר של האוויר, שלא לדבר על המולקולות הקרות של הפריט שלתוכו אתם מוזגים את הנוזל. ככל שהקפה שלכם נחשף ליותר קור – כך הוא יתקרר מהר יותר.

טיפ מיוחד לחימום

אפשר להקדים תרופה למכה שהיא המוליכות באמצעות חימום הכלי שלתוכו אתם מוזגים את הקפה. פשוט שטפו את הכוס הרגילה או הטרמית שלכם במנת מים חמים זריזה. זה יחמם את דפנות הכוס ויפחית את החום שיאבד עקב המוליכות.

וואקום – זה הפתרון

העיצוב של כוסות קפה המיועדות לשמירה על חום הקפה, בעיקר במצב נייד – זו משימה לא פשוטה. במידה ואתם לא מכינים אייס קפה במטרה תחילה, אז אתם בוודאי תרצו קפה בטמפרטורה כמה שיותר גבוהה.

תתפלאו, אך בידוד הוואקום המאפיין כוסות טרמיות רבות זה תוצאה של מדע מרשים ביותר. במקום לסמוך על הבידוד של החומר ממנו עשויה הכוס, בידוד באמצעות הוואקום מבטל את אחד המרכיבים החשובים ביותר להעברת החום באמצעות הסרת האוויר הקיים בין שכבות המתכת השונות.

למעשה, מדובר בשטח חף ממולקולות שנמצא בין הקפה שלכם לבין האוויר הקר יותר מסביבו. כמובן שבכל כוס טרמית טיפוסית יש מכסה עם סגירת וואקום – וזה כבר תורם להאטת הליך ההתקררות. לכן כוסות הנסגרות באמצעות וואקום מהוות את ההימור הבטוח ביותר לשמירה על חום הקפה שלכם.

כוסות טרמיות הטובות ביותר בשוק

אנחנו תמיד בעד כוס שתוכל לשמור על הקפה שלכם חם ככל זמן שניתן. אך אם ידכם אינה משגת כעת, תמיד אפשר למצוא כלי אחסון שמתאימים לקצב שתיית הקפה שלכם. אם אתם גומעים אותו במהירות (אין שום בעיה, אנחנו לא שופטים), כוס טרמית בעלת בידוד פחות מרשים עשויה להיות בחירה מתאימה עבורכם.

אך אם אתם נוטים להישאב לתוך הפעילויות היומיומיות שלכם ולשכוח מהקפה שלכם, או שיש לכם נסיעה ארוכה לצלוח בכל בוקר, אז אתם בהחלט זקוקים לכוס טרמית באיכות הגבוהה ביותר.

LEXO Temperature – כוס עם מכסה בידוד מחליק יוקרתי

חברת ThermAvant Technologies מתייחסת ברצינות רבה לכוסות הקפה הטרמיות שלכם. הכוס LEXO Temperature בפיתוחם עשויה מחומר מיוחד שפותח על ידי פרופסור באוניברסיטת מיזורי המתמחה בעיצוב מכני ולסביבת החלל החיצון. החומר הזה מקרר את הקפה שלכם לטמפרטורה האופטימלית לשתייה, שהיא 60 מעלות – ותוך שתי דקות בלבד.

ושלא תטעו, לא מדובר בכוס חשמלית. היא משתמשת בחומר המשנה-פאזה, כלומר, הוא מסוגל לאחסן ולשחרר כמויות אדירות של אנרגיה ולהעביר חום באופן מתקדם לשמירה על הטמפרטורה האופטימלית הזאת לאורך שמונה שעות מדהימות!

הכוס עשויה מפלדת אל-חלד בעלת שלוש דפנות פנימיות והיא מבודדת באותה המידה משקאות קרים וחמים. היא בטוחה לשטיפה במדיח. אין ספק שמדובר באופציה יקרה יותר, אך הטכנולוגיה ברמת המדע הבדיוני וההבטחה לשמור על הקפה חם לאורך יום עבודה שלם בהחלט הופכות זאת להשקעה ראויה.  

 TOMIC כוס נסיעות מבודדת בוואקום עם דפנות כפולות

חברה זו המבוססת באנגליה מתגאה ביכולותיה, וזה עשוי להסביר את העובדה שלכוס הטרמית שלהם הנאטמת בוואקום יש שמונה רבדים. החיצוניים עשויים מפלדת אל-חלד ומכוסים בגומי אלקטרוליטי משופשף וכיסוי בצבע בצד אחד של הבידוד. בפנים, תמצאו ציפוי נחושת עם שדה אלקטרומגנטי, עוד פלדת אל-חלד, וציפוי אלקטרוליטי משופשף נוסף ליכולות מרשימות אפילו יותר של שמירת חום.

וכל זה מאפשר לשמור על הקפה שלכם בטמפרטורה של מעל ל-48 מעלות ובמשך עד 12 שעות. המכסה נפתח בקלות ומתפרק ללא קושי לניקוי יעיל ופשוט. הכוס עצמה עשויה באופן המאפשר לה עמידות בפני חלודה, עובש וניקובים, כך שהיא תשמש אתכם לאורך זמן. המוצר מגיע בארבעה צבעים ועם קישוטים ועיטורים מותאמי עונה.

 Zojirushi כוס טרמית מפלדת אל-חלד

נוסף לבידוד הוואקום ולציפוי פלדת אל-חלד, המכסה הננעל של הכוס הטרמית Zojirushi מונע מהקפה שלכם להישפך. המכסה כולל גם הליך שחרור בשני שלבים, כך שלא יתכן מצב שבו הקפה מותז לכם בפנים במהלך הפתיחה.

ניתן גם להסיר את המעצור בקלות לטובת ניקוי יסודי. כמו כן, החלק הפנימי של הכוס מצופה בחומר מונע הידבקות. הכוס שומרת על הקפה שלכם חם במשך שש שעות, שזה לא זמן ארוך ומרשים כמו אצל LEXO, אך עדיין לא רע. ניתן לבחור את הצבע האהוב עליכם מתוך שבע אפשרויות מקסימות.

Contigo Autoseal West Loop

במבט ראשון מוצר זה נראה כמו כוס נסיעות רגילה לחלוטין, אך היא עוצבה לגמלוניים שבינינו. המכסה מוגן בפני נזילות ושפיכות. כל מה שצריך לעשות כדי לשתות זה ללחוץ על כפתור (קל לעשות זאת ביד אחת), והמוצר מאובזר בנעילת מסכה נוספת ליתר ביטחון.

המכסה מתאים לשטיפה במדיח כלים (במתלה העליון בלבד), אך את הכוס עצמה המגיעה במגוון של חמישה-עשר צבעים יש לשטוף ידנית למניעת התקפלות של הצבע. עם זאת, יש גם דגם ללא צבע העשוי מפלדת אל-חלד רגילה, והוא בטוח לשטיפה במדיח. אך לא משנה  באיזה צבע תבחרו, הוא ישמור על הקפה שלכם חם במשך חמש שעות ולחלוטין לא יישפך או ידלוף. פשוט שימו אותו בתיק וצאו לדרך.

 Bubba Hero HT  כוס טרמית מפלדת אל-חלד מבודדת

כוס בטוחה לשטיפה במדיח כלים ומבודדת? אכן. אם אתם מחפשים פתרון ללא דרישות תחזוקה גבוהות ובעלי האפשרות לשמור על טמפרטורת הקפה גבוהה, מצאתם את הפתרון האופטימלי. כוס Bubba Hero HT תשמור על הקפה שלכם חם לפרק זמן של עד שש שעות. בנוסף, הוא כולל בסיס סיליקון כדי למנוע מהמכסה שלכם ללכת לאיבוד ברכב או בכל מקום אחר.

אמנם המכסה לא מפואר מדי, אך הוא עושה את העבודה. הוא נסגר בלחיצה למניעת דליפות ונפתח בקלות והכוס עצמה מגיעה בשני צבעים. העיצוב הדקיק מאפשר לכוס להתאים לכל מחזיקי הכוסות הקיימים בשוק.

 Ello Cole  כוס טרמית מפלדת אל-חלד אטומה בוואקום

מוצר מסוגנן, מבודד באמצעות וואקום ובטוח לשטיפה במדיח כלים. כוס זו טומנת בחובה המון יתרונות. הוא כולל בסיס משעם מובנה ומתברג המעניק לו מראה כפרי וגם פרקטיות – הוא מגן על המשטחים שעליהם מניחים את הכוס וגם מונעת את החלקתו.

הכוס כוללת ארבע אפשרויות צבע, היא מתאימה לרוב מחזיקי הכוסות ומאובזרת במכסה נפתח המוגן בפטנט המבטיח שתייה קלה וללא דליפות. והכי חשוב, הקפה שלכם יישאר חם עד חמש שעות.

כוס טרמית Contigo SnapSeal Byron

אם מכסה בעל סגירה עצמית אינו מתאים לסגנון שלכם, כוס זו מהווה אלטרנטיבה ראויה ביותר. כל עוד המכסה סגור, אתם יכולים שלא לדאוג לגבי דליפות. פשוט פותחים את החלק העליון בלחיצה וסוגרים כשמסיימים.

בדומה לכוס West Loop, כוס זו שומרת על הקפה שלכם במשך כמעט כל היום – עד לשש שעות. יש לו אחיזה נוחה בכל היקפו, מה שמאפשר להחזיק את הכוס ביד אחת ללא שום בעיה. המוצר מגיע בשני צבעים אפשריים, או במראה פלדת על-חלד טבעי.

Bamboo Leak-Proof Travel Mug – כוס טרמית מבמבוק מוגנת מפני דליפות

הודות לבידוד וואקום בעל דופן כפולה ומעטפת מרגיעה במיוחד מבמבוק, תרמוס זה גם ישאיר על הקפה שלכם חם במשך שעות ארוכות וגם יתרום לסגנון המהוקצע שלכם. המראה החיצוני עוצב במטרה להגן על ידיכם מחום וקור, כך שאתם לא מסתכנים בכוויה מכוס חמה מדי.

המוצר כולל גם מסננת אם תרצו לגוון את המשקה החם שלכם עם כוס קפה (אנחנו לא חושבים שזה סביר, אך אפשרויות פתוחות בחיים זה תמיד טוב, לא?) ואם אתם מעוניינים בצריכה ירוקה, הבמבוק הוא גם חומר גלם ידידותי מאוד לסביבה.

כוס טרמית מבודדת בוואקום   Stanley Adventure

יש כאלה שלא מכירים באפשרות של כוס, אלא דורשים שיהיה זה ספל למהדרין עם ידית אחיזה מכובדת. דגם זה בדיוק בשבילכם. אפילו יש לו טבעת עגולה שמאפשרת להדק אותה לתיק שלכם או אפילו לחגורה, מה שהופך את הכוס לתוספת מושלמת לציוד הקמפינג שלכם.

כוס טרמית זו העשויה מפלדת אל-חלד וכוללת בידוד בוואקום לא תחליד ותשמור על הקפה שלכם חם לפרק זמן של עד שלוש שעות. וכן, מדובר במותג Stanley הוותיק הידוע בכלים העמידים שלו, וזה כבר עומר משהו.

 Ello Campy כוס טרמית מבודדת בוואקום ועשויה מפלדת אל-חלד

בדומה לכוס Ello Cole, דגם זה משלב באופן מושלם סגנון מרשים ומדע מתקדם. כוס טרמית זו עשויה מפלדת אל-חלד ומבודדת בוואקום והיא מזכירה כוס קלאסי של מדורה, רק שיש בו מקום ליותר קפה וידית נוחה לאחיזה המצופה בשעם.

מכסה ההחלקה המוגן בפני דליפה מתאים לשטיפה במדיח כלים, אך ההמלצה היא לשטוף אותו ידנית בכיור. זו קצת עבודה נוספת, אך זה בהחלט שווה את ההשקעה לטובת הסגנון הוינטז’ הרומנטי והאפשרות לשמור על הקפה שלכם חם במשך חמש שעות.

שמרו על חום הקפה שלכם לאורך זמן רב יותר

זכרו, על מנת לשמור על הקפה שלכם חם לאורך זמן בזמן הנסיעות, חשוב לצמצם את החשיפה לאוויר קר. לכם כדאי להשקיע בכוס מבודדת בוואקום ולהשאיר את המכסה סגור כשאתם לא שותים.

ואם הקפה שלכם חם מדי, הסרת המכסה לדקה עד שלוש תעשה את העבודה (אלא אם כן אתם רוכשים את ה-LEXO שמאפשר גם לקרר את הקפה לטמפרטורה אופטימלית). רק חשוב לא לשכוח לסגור את המכסה בזמן, בדיוק כשהתקבלה הטמפרטורה המושלמת לשתיה.

אם תוסיפו את אחת הכוסות האלה לערכת הקפה הניידת שלכם, לעולם לא תסבלו נסיעה ארוכה עם קפה פושר.

לקריאת עוד מדריכים בתחום הקפה לחץ כאן

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎