[rank_math_breadcrumb]

איך מגדלים פולי קפה

תוכן עניינים

האם תהיתם פעם מה דרוש כדי לעסוק בטיפול בצמחי קפה והאם תוכלו לגדל עץ קפה בבית או אפילו לגדל פולי קפה בגינה?

אז בפוסט הזה החלטתי לענות על כמה שאלות לגבי פולי קפה מהיכן הם באים. צמח הקפה הוא סוג של שיח. בשלות הפרי בקציר קובעת את טעם המשקה שמפיקים הפולים. זרע של צמח ייצא בקלות, אך שיטה מדויקת יותר היא לחיצה על הפירות כדי לראות אם הם יוצאים. אם זרעי הצמח הם פולי קפה, אז ישנם שני סוגים של פולי קפה: אדום ולבן. הבשלות של דובדבני הקפה נקבעת בעיקר לפי צבע, ולכן זה תלוי בצבע, כמו גם בגודל ובצורה של כל פול.

לאחר הסרת העור והבשר של פולי הקפה הרעים, דלי המים מתנקזים כדי לזהות הצטברות של זרעי קפה. ניתן לזרוע זרעים כדי לנבוט על ידי השרייתם במים למשך 24 שעות או זריעתם על הקרקע לאחר השרייתם במים.

הניחו אותם במיכל ותנו להם להשרות בסיר האדמה למשך מספר שעות. הניחו אותם במיכל, הניחו אותם על הרצפה או על דלי המים למשך שעה-שעתיים. השאירו את העציצים והאדמה להשרות במשך כמה שעות והניחו בכלי אחר. ברגע שיופיעו דובדבני הקפה, תדעו שאתה מוכן לקצור את פולי הקפה הטעימים שלך. לאחר שהפול מופק מהדובדבן ונרכשת לבד, ניתן לשתול אותם. המשך לקרוא כדי ללמוד כיצד לגדל ולטפל בצמחי הקפה שלך וכיצד לדעת מתי הפולים שלך בשלים מספיק כדי להיקלט, להתבשל, לטחון ולקלות אותה. כאן אנו בוחנים מאיפה מקור הקפה, איך נראה קפה ואילו גורמים ביולוגיים מייצרים את פולי הקפה שכולנו מכירים ואוהבים.

בואו נעקוב אחר התפתחות הקפה, משתילת זרעי העץ ועד קצירת דובדבני קפה בשלים. לכל דובדבן קפה שני זרעים, שהופכים לפולי קפה לאחר סיום כל תהליך הקלייה. הדובדבן יישא מספיק פירות לקטיף פולי הקפה ועיבודם לפולי קפה לבישול.

אם לא תקבל פולי קפה טריים ותוססים, ייתכן שתצטרך לקנות עץ קפה משלך או לעשות את מה שעשיתי לפני כמה שנים ולצלות פולי קפה גולמיים. אם אתה עושה זאת, תן לפירות להבשיל ואז הזמין וקנה, או שאתה קונה ולא יכול לקבל פולי קפה טריים. גם אם יתקשו לטחון כראוי את פולי הקפה הטריים עבור השיטה בה אתם רוצים להשתמש, כדאי שתוכלו לייצר בסופו של יום כוס טעימה מהמשקה האהוב עליכם.

אם אתה רוצה לשתול כמה צמחי קפה חדשים, אתה יכול לעשות זאת על ידי שתילת זרעי דובדבנים. עכשיו שיש לך את הזרעים הירוקים, אנחנו יכולים לאכול אותם ולשתול אותם שוב כדי לגדל קפה שוב.

פולי קפה מגדלים בבית עם דובדבני קפה, אך משתלות נדירות מוכרות צמחי קפה. אלה יכולים להיות קשים לאיתור, אז כנראה שתצטרך למצוא דובדבני קפה טריים. אם קפה דובדבן אינו זמין, תוכלו לקנות קפה ירוק מספק תמורת חלק קטן מהעלות. אם אתה מתכוון לגדל צמחי קפה, כדאי לקנות שתילים של פולי קפה טריים ממשתלה מקוונת. ניתן לגדל קפה מזרעים, אך אני ממליץ לקנות צמחים ממשתלות מקומיות, מכיוון שלזרעים יכולים להבשיל מספר שנים עד שהצמח הבשיל עד כדי כך שהדובדבנים מהם מגיעים הפולים מבשילים. לפני שתתחיל לגדל צמח קפה משלך בבית, עליך למצוא משתלה מקומית עם מבחר טוב של עצי קפה וצמחים.

ברוב הפירות יש שתי פולי קפה בפנים, אך אחוז קטן מכיל פול אחד, המכונה גם אפונה. בעוד שרוב הפירות כגון דובדבנים, תפוחים ותפוזים הם רק פול בודד המכונה Peab Kerry, ישנם דובדבנים שיכילו עד שתי פולי קפה.

קפה לא קלוי נקרא גם קפה ירוק, ולפולים יש כמה טעמים הכלולים בהם אך אינם מופיעים בקפה ירוק טרי. הטמפרטורה השונה בה קלויים את הפולים משפיעה על הקפה שהם מייצרים. פולי קפה ירוקים, המכונים בצפון אמריקה פולים  הקפה הלא קלוי, ידועים בצבעם הקלוי הטבעי, שלרוב הוא בצבע כחול-ירוק. זה יוצר ארומה וארומה חזקים, הדומים לזו של פולי קפה טריים, כמו פולים שחור או לבן.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎