[rank_math_breadcrumb]

היתרונות של קפה קר מול קפה חם

חליטת קפה קר

תוכן עניינים

המדע מאחורי קפה קר

לפעמים כוס קפה חם זה יותר מדי לשתיה על הבוקר. וודאי שאם אתה גר באקלים חם או בימים החמים של הקיץ, רוב הסיכויים שממש לא יתחשק לך לשתות משקה חם.

למזלנו, אפשר להכין קפה קר בקלות ובזמינות לכל אחד. כבונוס, ישנם יתרונות בריאותיים רבים של קפה קר. אתה לא רק משיג את רמת הקפאין שלך מבלי להתחמם יתר על המידה, אלא אתה יכול להתענג על הקפה בידיעה שהוא גם טוב בשבילך. קפה קר בבישול קר אינו תופעה חדשה. שיטה זו קיימת כבר שנים אך באופן טבעי יותר אנשים שותים קפה בהכנה חמה, המהיר יותר. עם זאת, אנשים רבים בוחרים לחלוט קפה קר מסיבות רבות יותר מאשר הטמפרטורה לשתייה קלה. בסגנון קפה זה, תהליך המיצוי שונה. מים קרים או בטמפרטורת החדר משמשים להשריית קפה טחון. מתהליך זה נוצר נוזל מרוכז. לאחר מכן מסננים ומדללים את הנוזל ליצירת כוס קפה בחליטה קרה. קרא את המדריך שלנו להכנת תרכיז חליטה קרה.
המרכיבים הכימיים של פולי הקפה מגיבים בצורה שונה למים קרים, כך שאתה מקבל משקה מסוג אחר.
מחסור בחום פירושו שמנים וחומצות מסוימים של הקפה שאינם משתחררים למים. בגלל זה, אנשים רבים מאמינים שקפה בחליטה קרה הוא טוב יותר מאשר קפה מבושל חם.

בישול קר מול בישול חם

גם לקפה מבושל קר יש יתרונות בריאותיים רבים. מרבית היתרונות הללו זהים לכל שיטת בישול. רק כשאתה שואל את עצמך, "האם קפה מבושל קר טוב יותר עבורך", אתה מתחיל להבחין בכמה יתרונות נוספים.

קל בבטן שלך

למרות שחליטה קרה היא בדרך כלל חזקה יותר מקפה מבושל רגיל, ידוע שהיא קלה יותר על מערכת העיכול. הקפה מכיל מספר רב של פוליסכרידים גולמיים. אלה מולקולות סוכר המשפיעות באופן חיובי על מערכת העיכול על ידי הגברת המערכת החיסונית. אם אתה סובל מכך שחומציות הקפה מפריעה למערכת העיכול, מולקולות אלו עוזרות במניעת גירוי במעיים בניגוד לקפה בחליטה חמה.

קפה בחליטה קרה פחות חומצי

קפה בחליטה קרה הוא אלקליין יותר מקפה בחליטה חמה. לקפה חם יש ריכוזים גבוהים יותר של תרכובות חומציות ניתנות לטיטול ו- pH נמוך יותר. אם אתה נוטה לחומצה או לצרבת, קפה בחליטה חמה עלול לגרום לחוסר נוחות. קפה בחליטה קרה עשוי שלא להוכיח שוב את אחד הדברים הרבים שיש במשקה הזה.

אתה יכול בקלות לשתות את זה שחור

בוויכוח של חליטה קרה לעומת קפה בחליטה חמה, קפה בחליטה קרה הוא ללא ספק פחות מר וחלק יותר. תהליך בישול זה מניב את מרכיבי הטעם הטובים ביותר של פולי קפה ומשאיר את הפלבנואידים והחומצות המרות בשטח. הטעם המושך יותר אומר שאתה פחות מתפתה להוסיף שמנת וסוכר. אם אתה שותה בדרך כלל 2-3 כוסות קפה ביום עם שמנת וסוכר, הקפה שלך הופך במהירות ללא בריא. ההסתגלות לכוס של חליטה קרה היא הרבה יותר קלה לעיכול לגוף מאשר קפה בחליטה חמה.

מחשבות אחרונות

שתיית קפה בחליטה קרה כוללת כמה יתרונות בריאותיים. כמו קפה בחלחיטה חמה, הוא יכול להאיץ את חילוף החומרים שלך, להגביר את תפקוד הנוירונים ולשפר את מצב הרוח שלך. אבל, קל יותר לעיכול, פחות חומצי ופחות מריר מקפה בחליטה חמה.

בקפה בחליטה קרה לא תמיד יש יותר קפאין מאשר בקפה בחליטה חמה. אם אתה חולט רכז קל לחלוט, אתה יכול להוריד את רמות הקפאין על ידי שימוש בפחות תרכיז ולהגדיל את כמות המים שאתה מדלל איתו.

כן, אתה יכול לשתות חם קפה  שהוכן בחליטה קרה. ה"קור" בחליטה קרה לא אומר שכל החליטה הקרה מוגשת קרה. אם אתה רוצה לשתות את הקפה חם, פשוט תדלל את התרכיז במים רותחים. רק זכור כי הוספת מים רתוחים עשויה לשנות את טעמו המקורי של החליטה הקרה.

קפה בחליטה קרה אינו זהה לקפה קר. קפה אייס הוא קפה בחליטה חמה המוגש מקורר או מייד על קרח. אנשים נוטים לחשוב שבגלל שזה נקרא "חליטה קרה" המשקה הזה הוא פשוט קפה קר. אבל חליטה קרה, קרה מכיוון שאתה מכין אותה עם מים קרים ומשרה אותה לתקופה ארוכה לפני שהיא מוכנה לשתייה.

תהיה חברתי ושתף את הפוסט!

מאמרים נוספים על קפה ...

הירשם למגזין הקפה השבועי

הירשם ונשלח אליך כל יום ראשון את המאמרים הכי טובים שעלו לאתר ושאסור לך לפספס 😎